Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Osłabienie złotgo "zdołowało" wyniki Barlinka

0
Podziel się:

Grupa kapitałowa Barlinek SA miała w II kwartale 10,6 mln zł straty netto, a w całym pierwszym półroczu 2009 roku 16 mln zł straty, przede wszystkim z powodu ujemnej wyceny kredytów walutowych - poinformowała spółka w raporcie.

Osłabienie złotgo "zdołowało" wyniki Barlinka
(Robert Milek/Dreamstime.com)

Grupa kapitałowa Barlinek SA miała w drugim kwartale 10,6 mln zł straty netto, a w całym pierwszym półroczu 2009 roku 16 mln zł straty, przede wszystkim z powodu ujemnej wyceny kredytów walutowych.

Różnice kursowe z wyceny kredytów udzielonych spółce zależnej Barlinek Invest na koniec 2 kwartału wyniosły +1,7 mln zł, podczas gdy na koniec 1 kwartału suma ta wynosiła odpowiednio +12,9 mln zł.

W drugim kwartale 2009 roku w wyniku osłabienia się waluty ukraińskiej wobec euro nastąpiło odwrócenie różnic kursowych, czego efektem było obciążenie wyniku finansowego II kwartału kwotą ponad 11,2 mln zł.

Obok ujemnej wyceny bilansowej kredytów w spółce ukraińskiej, skonsolidowany wynik grupy to także ujemna wycena kredytów walutowych w spółkach polskich.

Na koniec I kwartału strata z tego tytułu w obu polskich spółkach wyniosła łącznie 24,5 mln zł, pomimo że na koniec 2 kwartału ujemna wycena uległa zmniejszeniu o blisko 11,2 mln zł, to jednak w całym pierwszym półroczu 2009 roku obciążyła wynik finansowy kwotą 12,2 mln zł.

W I półroczu 2009 roku przychody ze sprzedaży grupy kapitałowej Barlinka wyniosły 287 mln zł i były wyższe od przychodów osiągniętych w analogicznym okresie 2008 roku o 14 proc.

W I półroczu 2009 roku wynik na działalności operacyjnej grupy Barlinka wyniósł 32 mln zł i był wyższy od wyniku analogicznego okresu roku ubiegłego o 43 proc.

W porównaniu z pierwszym kwartałem 2009 przychody ze sprzedaży w 2 kwartale wzrosły o ponad 9 proc., marża brutto na sprzedaży o ponad 20 proc., natomiast wynik operacyjny o 29 proc.

giełda
wiadomości
gospodarka
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)