Otmuchów w niedawnej ofercie publicznej sprzedał 4.250.000 akcji serii D nowej emisji oraz 1.340.000 istniejących akcji serii B. Redukcja zapisów w transzy inwestorów indywidualnych wyniosła 61,91 procent.
Dla inwestorów indywidualnych było przeznaczonych 1.118.000 akcji serii D, a dla instytucji 3.132.000 akcji serii D oraz 1.340.000 akcji serii B.
Cena emisyjna ZPC Otmuchów wyniosła 13,50 zł, a wartość oferty (łącznie ze sprzedawanymi akcjami już istniejącymi) sięgnęła 75,47 mln zł.
Większość środków z emisji, 39,75 mln zł, spółka planuje przeznaczyć na zwiększenie zdolności produkcyjnych, modernizację zakładów i magazynów, natomiast 17,5 mln zł przeznaczy na akwizycje. Plany ZPC Otmuchów przewidują dokonanie dwóch akwizycji w ciągu najbliższych 18 miesięcy. W przypadku jednej z nich prowadzone są zaawansowane negocjacje. Spodziewane jest przeprowadzenie transakcji do końca 2010 roku.
ZPC Otmuchów osiągnęły w 2009 roku 140,5 mln zł przychodów, 15,1 mln zł EBITDA oraz 9,6 mln zł zysku netto. Prognoza zamieszczona w prospekcie emisyjnym przewiduje, że w 2010 roku przychody wzrosną do 160,8 mln zł, EBITDA do 18,1 mln zł, a zysk netto do 12,8 mln zł. Natomiast prognoza na 2011 rok zakłada osiągnięcie 191,2 mln zł przychodów, 23,7 mln zł EBITDA oraz 16,2 mln zł zysku netto.
ZPC Otmuchów to producent prywatnych marek w kategoriach: tradycyjne wyroby cukiernicze, wyroby śniadaniowe i słone przekąski dla międzynarodowych koncernów spożywczych i sieci handlowych. Otmuchów produkuje także pod własnymi brandami słodycze, ptasie mleczko, żelki, chrupki oraz płatki kukurydziane i zbożowe. Produkty pod markami sieci handlowych stanowią w niektórych kategoriach 80 proc. produkcji Otmuchowa.