Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
Sebastian Gawłowski
|

PGF: ekspansja w internecie i Europie Środkowej

0
Podziel się:

DOZ.pl, należący do grupy giełdowego hurtownika farmaceutyków, atakuje internetowy rynek sprzedaży leków. W tym roku chce przekroczyć 10 mln zł sprzedaży.

PGF: ekspansja w internecie i Europie Środkowej
(PAP/Piotr Polak)

DOZ.pl, należący do grupy giełdowego hurtownika farmaceutyków, atakuje internetowy rynek sprzedaży leków. W tym roku chce przekroczyć 10 mln zł sprzedaży.

DOZ wchodzi w skład grupy Central European Pharmaceutical Distribution (CEPD). Firma ta, zarządzana przez Marię Wiśniewską (byłą szefową Pekao SA), jest odpowiedzialna za realizację strategii rozbudowy detalicznej sprzedaży całej grupy PGF.

- Obok 1800 aptek w Polsce , 300 na Litwie i wejściu do Wielkiej Brytanii, mamy plany dalszych akwizycji w regionie środkowoeuropejskim. Dostajemy oferty i do końca roku powinniśmy poinformować o transakcjach. Planujemy również podniesienie kapitału, rozmawiamy z inwestorami w tej kwestii - zaznacza Maria Wiśniewska.

Obecnie firma zakończyła przygotowywanie portalu o zdrowiu DOZ.pl do internetowej sprzedaży leków.

- Od uruchomienia nowej wersji portalu w czerwcu zyskaliśmy 540 tys. odwiedzających przy blisko 2,6 mln odsłon. Miesięczne zamówienia wyniosły w tym czasie 1 mln zł. Spodziewamy się, że do końca 2008 roku sięgniemy 10 mln zł przychodów - zapowiada Karol Piasecki, prezes DOZ.

Obecnie zamówione leki można odbierać w sieci aptek PGF. Jednak spółka planuje ogólnopolskie dostawy leków bezpośrednio do domu.

- Program ruszy w sierpniu w Warszawie i Poznaniu. Do końca roku chcemy objąć zasięgiem całą Polskę i oferować dostawy w ciągu 24 godzin. Będziemy dostarczać również leki na receptę, korzystając z floty dostawczej PGF, która jest wyspecjalizowana w transporcie farmaceutyków - dodaje prezes DOZ.

Obecnie na rynku e-aptek działa ponad 100 podmiotów. Numerem jeden jest wybierający się na NewConnect Domzdrowia.pl. Jednak DOZ, przy wsparciu inwestora PGF, będzie bardzo poważnym graczem na tym rynku.

Według szacunków przedstawicieli DOZ do 2012 roku, co dziesiąty produkt leczniczy będzie sprzedawany przez Internet. To by oznaczało, że już za cztery lata wartość tego rynku przekroczy 2 mld zł. Obecnie szacunki mówią o 65 mln zł rocznej sprzedaży e-aptek.

giełda
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(0)