Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

PKN Orlen stawia na stacje franczyzowe

0
Podziel się:

Zarząd PKN Orlen zatwierdził nową strategię dla stacji franczyzowych, zakładającą dalszy rozwój tego kanału sprzedaży detalicznej paliw. W planach jest wprowadzenie nowych umów franczyzowych.

PKN Orlen stawia na stacje franczyzowe
(PAP/EPA)

Zarząd PKN Orlen zatwierdził nową strategię dla stacji franczyzowych, zakładającą dalszy rozwój tego kanału sprzedaży detalicznej paliw. W planach jest wprowadzenie nowych umów franczyzowych - poinformował w najnowszym numerze _ Orlen Ekspres _, wewnętrzna gazeta płockiego koncernu.

Według dyrektora wykonawczego ds. sprzedaży detalicznej PKN Orlen Marka Podstawy, _ franczyzowy kanał sprzedaży będzie rozwijany, a oferta zostanie dostosowana do potencjalnych kontrahentów oraz warunków rynkowych _.

_ Naszym celem będzie raczej udział kontrolowanych przez nas marek Orlen i Bliska w rynku sprzedaży detalicznej niż konkretna liczba stacji franczyzowych _ - zaznaczył Podstawa, cytowany przez _ Orlen Ekspres _.

Podstawa przypomniał, iż strategia PKN Orlen zakłada wzrost udziału marek płockiego koncernu w sprzedaży detalicznej z 28 proc. w 2007 r. do 32 proc. w 2013 r.

_ Udział ten będziemy osiągać przez poprawę efektywności rynkowej istniejących stacji oraz rozwój sieci stacji własnych i franczyzowych w zależności od atrakcyjności ekonomicznej indywidualnych projektów. Na tym etapie trudno więc mówić o docelowej stacji w poszczególnych barwach _ - powiedział.

W najbliższym czasie PKN Orlen chce przedstawić do rozważenia dotychczasowym i nowym fanczyzobiorcom nowe umowy, które mają być _ konkurencyjne w stosunku do innych tego typu ofert na polskim rynku _. Nowe umowy franczyzowe zawierają m.in. zmianę rozliczeń w zakupach paliw od płockiego koncernu.

Obecnie cena paliw PKN Orlen oferowanych franczyzobiorcom oparta jest na notowaniach cen ropy naftowej na trzech giełdach europejskich i zależy od okresowych wahań tych notowań, a także wahań kursów walut.

_ Natomiast obecnie będzie ona stabilniejsza i bardziej czytelna dla naszych partnerów i łatwiejsza do porównania z innymi ofertami, gdyż zostanie oparta o nasze transakcje spotowe, odnoszące się bezpośrednio do rynku polskiego _ - powiedział cytowany w _ Orlen Ekspresie _ dyrektor biura rozwoju biznesu detalicznego płockiego koncernu, Jerzy Gąsiorowski.

Nowe umowy zakładają także, że franczyzobiorca będzie miał wybór sposobu dostaw paliwa z PKN Orlen, jak dotychczas - poprzez OrlenTransport lub transportem własnym. Nadal obowiązywała będzie wymagana wyłączność zaopatrywania stacji w paliwa płockiego koncernu. Obecnie PKN Orlen posiada ogółem 1334 stacji własnych.

Na koniec 2008 r. płocki koncern miał 356 kontraktów z partnerami franczyzowymi, w tym 227 obejmowało stacje z logo Orlen, a 129 stacje z logo Bliska. W niebiesko-białej marce stacji patronackich Petrochemia Płock działają jeszcze 124 placówki.

giełda
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)