Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Pesa naprawi wysłużone "gagariny". Umowa warta blisko 200 mln zł

9
Podziel się:

PKP Cargo podpisało z Pesą Bydgoszcz umowę na wykonanie napraw 38 lokomotyw spalinowych serii ST44. Prace przy popularnych "gagarinach" rozpoczną się w przyszłym roku.

Od przyszłego roku rozpocznie się modernizacja starych "gagarinów". Będą nowocześniejsze i zdrowsze
Od przyszłego roku rozpocznie się modernizacja starych "gagarinów". Będą nowocześniejsze i zdrowsze (MAREK BAZAK)

Naprawy "gagarinów" rozpoczną się w styczniu 2018 r. i będą trwać do września 2020 r. Szacuje się, że wartość umowy wynosi 176,3 mln zł netto - poinformowała spółka.

Przede wszystkim zostanie dokonana wymiana przestarzałego silnika spalinowego na silnik nowej generacji, który będzie spełniał normy emisji spalin. Zagwarantuje to obniżenie zużycie oleju napędowego i oleju silnikowego.

Lokomotywy zostaną również wyposażone w ergonomiczną kabinę maszynisty oraz nowe oprogramowanie. Pesa zapewni także licencje niezbędne do obsługi lokomotywy i dostarczy zestawy specjalistycznych narzędzi do naprawy. Umowa przewiduję naprawę 20 szt. w 2019 roku i 18 szt. w 2020 roku.

"Zawarcie przedmiotowej umowy jest elementem realizacji strategii spółki konsekwentnego zwiększania udziału w rynku, budowy przewag konkurencyjnych oraz stanowi istotny element budowania silnej i stabilnej pozycji PKP Cargo. Zastosowanie nowoczesnego silnika spalinowego pozwoli na istotne zmniejszenie zużycia paliwa i oleju silnikowego oraz poprawi wskaźnik dostępności pojazdów" - czytamy w komunikacie.

PESA Bydgoszcz to polski producent pojazdów szynowych, zajmuje się także modernizacjami, naprawami i przeglądami taboru.

Zobacz też: * *Nowoczesne pociągi w kujawsko-pomorskiem

PKP Cargo zadebiutowało w 2013 r. na warszawskiej giełdzie. Spółka działa na rynku przewozów towarów, intermodalnym, spedycji oraz napraw taboru. Posiada własne zaplecze modernizacyjne i własne terminale przeładunkowe. Spółka jest przewoźnikiem nr 1 w Polsce (44,8% udziału w rynku według masy i 51,6% według pracy przewozowej w 2017 r.) oraz drugim przewoźnikiem w Unii Europejskiej.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(9)
Annex
6 lat temu
A FABLOK leży w zapomnieniu i upadłości
Alex
6 lat temu
Z liczb wynika, że w ciągu 19 miesięcy wyromontowanych zostanie 38 lokomotyw, czyli 2 lokomotywy miesięcznie. Za remont każdej lokomotywy trzeba będzie zapłacić ponad 9,25 mln PLN, tzn. miesięcznie (2 lokomotywy) - ponad 18,5 mln PLN. W artykule nie podano niestety ceny nowej lokomotywy. A może to ważne....
Znaffca
6 lat temu
A mocowanie silników do wózków zmienią? Bo bez tego raczej nici z dostępności..
xXx
6 lat temu
A PO-PSL tylko straty wszystko co Polskie przynosiło co innego oddać w obce ręce, ale co się dziwić połowa siedzi reszta tych złodzieji czeka w kolejce do odsiadki
markopolo
6 lat temu
Udanej współpracy życzę