Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
Sebastian Gawłowski
|

PKP Cargo wzmacnia swój potencjał naprawczy

0
Podziel się:

PKP Cargo przejmuje od PKP S.A. udziały spółek naprawy wagonów. W ramach swojej strategii rozwoju spółka rozważa m.in. wejście na warszawską giełdę.

PKP Cargo wzmacnia swój potencjał naprawczy

PKP Cargo przejmuje od PKP S.A. udziały spółek naprawy wagonów. W ramach swojej strategii rozwoju spółka rozważa m.in. wejście na warszawską giełdę.

Narodowy przewoźnik kolejowy przejmuje firmy Gorzów Wagony i Wagrem. Spółki te specjalizują się w naprawach i przeglądach wagonów towarowych oraz naprawach i regeneracji podzespołów wagonowych, obejmujących większość typów wagonów eksploatowanych przez PKP CARGO.

- _ Przejęcie udziałów tych spółek, które jest elementem przygotowywanej strategii PKP Cargo, zwiększy potencjał naprawczy Grupy o około 20 proc. i umożliwi praktycznie w całości realizację napraw wagonów we własnym zapleczu. Krok ten pozwoli także na obniżkę kosztów i skrócenie cyklu napraw oraz zapewni miejsca pracy w Grupie PKP _ - mówi Wojciech Balczun, prezes PKP Cargo.

W ostatnim czasie na zmniejszenie zamówień i brak wsparcia ze strony PKP Cargo uskarżały się giełdowe Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego w Łapach. Tymczasem samo PKP Cargo walczy ze skutkami spowolnienia gospodarczego. W 2008 roku przewiozło o ponad 11 mln ton towarów mniej niż w 2007 roku i odnotowało ujemny wynik finansowy.

Analitycy wskazują, że rok 2009 może być dla spółki jeszcze trudniejszy. Cięcia kosztów mają więc obejmować wszystkie segmenty działalności firmy - od eksploatacji i utrzymania taboru, poprzez administrację, aż po zatrudnienie. Spółka zapewnia jednak, że nie zamierza jednak zaniechać inwestycji związanych z modernizacją taboru, informatyzacją procesów zarządzania i monitorowania procesów przewozowych, budową terminali i centrów logistycznych. Jednak, że większość inwestycji spółka zamierza zrobić we własnym zakresie.

Wprowadzanie restrukturyzacji i programu oszczędnościowego w PKP Cargo to niezbędne kroki, aby spółka znów wyszła na prostą. Firma ma obniżyc zatrudnienie o ok. 15 proc. To cena za uniknięcie "czarnego scenariusza", a więc upadku przewoźnika i zagrożenia miejsc pracy ponad 40 tysięcy ludzi zatrudnionych w firmie.

Na działaniach utrudniających restrutkturyzację PKP Cargo skorzystac może konkurencja. Niedawno media doniosły o tym, że niemieckie koleje (Deutsche Bahn) przejęły jedną z największych prywatnych firm kolejowych na polskim rynku - PCC Rail.

giełda
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(0)