Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Plany Broker FM na 2005 rok

0
Podziel się:

Grupa Broker FM spodziewa się, że w 2005 roku zwiększy przychody o 11 proc., a należące do niej radio RMF FM o 12 proc., tyle, ile ma wzrosnąć rynek reklamy radiowej. Zapowiada też wzrost skonsolidowanego zysku netto o 20 proc. i wejście, na razie ostrożne, na rynek radiowy na Ukrainie.

"W efekcie realizacji założonych na ten rok celów spodziewamy się poprawy wyników, w tym wzrostu zysku netto grupy Broker o 20 proc." - powiedział w środę na konferencji prasowej Marek Dworak, wiceprezes Brokera.

Grupa prognozowała osiągnięcie w 2004 roku co najmniej 7 mln zł zysku netto. Tymczasem zanotowała ona w ubiegłym roku 10,1 mln zł zysku netto wobec 2,5 mln zł zysku netto w 2003 roku.

Skonsolidowane przychody Brokera wzrosły ubiegłym roku o 3,5 proc. do 150 mln zł. Natomiast sprzedaż czasu reklamowego RMF FM wzrosła w 2004 roku o 11,1 proc. do 120,3 mln zł.

W tym roku ma nastąpić wzrost przychodów zarówno radia RMF FM, jak i grupy Brokera.

"Zakładamy wzrost przychodów RMF FM o 12 proc., a wzrost przychodów grupy Broker na poziomie 11 proc." - powiedział Dworak.

Niedawno w wywiadzie dla PAP wiceprezes zapowiadał, że przychody RMF FM powinny w 2005 roku wzrosnąć tak, jak rynek reklamy radiowej, czyli o 12-14 proc., natomiast przychody grupy Broker mogą wzrosnąć jeszcze więcej.

"Po przeanalizowaniu możliwości organizowania koncertów zakładamy, że wzrost przychodów grupy może być niższy niż wzrost przychodów radia RMF, choć nie wykluczamy, że możemy pozytywnie zaskoczyć" - powiedział Dworak w środę PAP.

Firma nie planuje w tym roku organizowania dużych koncertów.

Przedstawiona, obecna prognoza wzrostu przychodów RMF FM nadal opiera się na założeniu, że ich wzrost będzie na poziomie wzrostu rynku reklamy radiowej netto, założonego przez Brokera na poziomie 12 proc.

Według firmy, w 2006 roku nastąpi wzrost rynku o 11 proc.

Broker podał, że w 2004 roku rynek reklamy radiowej netto w Polsce zwiększył się o 12,4 proc. do 391 mln zł.

"Wśród przyjętych przez nas celów na ten rok jest utrzymanie pozycji lidera przez RMF FM na rynku słuchalności, a także rozwój sieci RMF Classic i sieci RMF Maxxx w miarę pojawiania się atrakcyjnych ofert na polskim rynku radiowym" - powiedział w środę na konferencji prasowej Marek Dworak, wiceprezes Brokera.

Dodał, że firma chce też utrzymać pozycję lidera RMF FM na rynku reklamy radiowej z udziałem wynoszącym ponad 30 proc. Planuje wzrost aktywności na rynku pośrednictwa reklamy radiowej. Przychody ze sprzedaży czasu reklamowego RMF FM mają nie przekroczyć 75 proc. wszystkich przychodów Brokera.

W tym roku firma poza rozwojem na polskim rynku, zakłada też wyjście za granicę.

"W planach mamy też inwestycję w radio na Ukrainie" - dodał.

Dworak powiedział, że firma rozważała dwa rynki, Słowację oraz Ukrainę.

"Ostatecznie podjęliśmy decyzję, że będziemy wchodzić na Ukrainę. To nie będzie jednak wejście smoka. Zakładamy, że kupimy jedną - dwie stacje. Rozmowy są intensywne i powinno dojść do podpisania umowy jeśli nie w tym kwartale, to w następnym" - powiedział, dodając, że chodzi o stacje lokalne.

Według niego wydatki na planowane nabycie jednej, czy dwóch stacji nie przekroczą 100 tys. USD.

Wiceprezes poinformował, że Broker będzie badał możliwości aktywniejszego zaistnienia na Ukrainie, ale więcej informacji na ten temat firma będzie mogła podać dopiero pod koniec roku.

"Ten rok będzie okresem ostrożnych inwestycji na Ukrainie i badania tamtejszego rynku, charakteryzującego się dużym zagęszczeniem stacji radiowych. Proces konsolidacji tam się rozpoczął, ale nie jest bardzo zaawansowany" - dodał.

Jeśli Broker zdecyduje się na większe inwestycji na Ukrainie to będzie chciał tam mieć sieć stacji radiowych.

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)