Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Point Group będzie planował kolejną emisję

0
Podziel się:

Point Group liczy, że połączenie z Arksteelem zostanie zarejestrowane przez sąd z końcem 2006 roku, a następnie do końca kwietnia 2007 roku spółka planuje przeprowadzić emisję akcji.

Point Group liczy, że połączenie z Arksteelem zostanie zarejestrowane przez sąd z końcem 2006 roku, a następnie do końca kwietnia 2007 roku spółka planuje przeprowadzić emisję akcji, z której chce pozyskać środki na rozwój kilku projektów m.in. telewizji i radia.

W środę giełdowa spółka Arksteel ogłosiła plan połączenia z Point Group sp. z o.o., który w tym tygodniu trafi do sądu gospodarczego. W związku z fuzją Arksteel ma wyemitować 85.050.000 akcji serii D dla akcjonariuszy spółki Point Group, która w większości należy do Michała Lisieckiego, będącego też jej prezesem. W wyniku tej operacji kapitał zakładowy Arksteelu wzrośnie z 6,6 mln zł do 91,65 mln zł, natomiast decyzję w sprawie połączenia mają podjąć akcjonariusze Arksteelu na walnym 16 grudnia. Spółka powstała w wyniku fuzji będzie się nazywać Platforma Mediowa Point Group SA.

"Liczymy, że do końca roku uda nam się zarejestrować połączenie, w związku z którym Arksteel przeprowadzi emisję akcji serii D, skierowaną do obecnych właścicieli Point Group" - powiedział w środę dziennikarzom Paweł Hordyński, dyrektor finansowy Point Group i członek rady nadzorczej Arksteelu.

"Potem w pierwszej połowie 2007 roku, prawdopodobnie do końca kwietnia, chcemy przeprowadzić emisję gotówkową, z której chcemy pozyskać środki m.in. na telewizję i radio" - dodał.

Nie podał jednak, jaka będzie wartość tej emisji, powiedział jedynie, że będzie ona zależała od wyceny rynkowej. Dyrektor poinformował, że obecna wycena Point Group, sporządzana została w oparciu o model DCF i prowadzoną działalność, nie uwzględnia więc nowych projektów, takich jak radio i telewizja.

Point Group, który obecnie wydaje m.in. miesięcznik "Machina", w pierwszym półroczu 2007 roku planuje uruchomić radio, telewizję oraz wortal, każde z nich pod nazwą "Machina".

Projekt radiowy jest na etapie finalizacji umów, a w przypadku telewizji trwają prace dotyczące oferty programowej i ostatecznego profilu stacji. Zarówno radio, jak i telewizja, będą najpierw dostępne poprzez internet.

Jak poinformował prezes Point Group w planach firma ma też nowe projekty wydawnicze m.in. dziennik ogólnopolski, ale choć firma ma koncept tego projektu, to nie pracuje nad nim aktywnie.

Lisiecki zapowiedział też, że Point Group planuje ekspansję na rynki zagraniczne. Point Group jest nie tylko wydawcą prasowym, ale też świadczy usługi marketingowe, w tym internetowe i mobilne. W tym roku skonsolidowane przychody Point Group (w sumie obejmują cztery spółki) mają wynieść 27 mln zł.

W pierwszej połowie 2006 roku firma odnotowała 14,3 mln zł przychodów i 2,5 mln zł zysku netto. Prognoza wyników Point Group, która była uwzględniona w wycenie DCF, zakłada, że w 2007 roku grupa będzie mieć 39,7 mln zł przychodów, w 2008 r. ma to być 60,1 mln zł, w 2009 r. 77,7 mln zł, a w 2010 r. 92,5 mln zł. Natomiast zysk operacyjny tej firmy ma sięgnąć w 2007 r. 2,9 mln zł, w 2008 r. 9,2 mln zł, w 2009 r. 12,95 mln zł i w 2010 r. 15,5 mln zł.

ZOBACZ TAKŻE:

giełda
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)