Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Point Group liczy na wzrost sprzedaży Wprost

0
Podziel się:

Sprzedaż tygodnika "Wprost" spadła w marcu o nie więcej niż 24% r/r w stosunku do 31-proc. spadku zanotowanego w lutym, wynika z komunikatu Platformy Mediowej Point Group.

Point Group liczy na wzrost sprzedaży Wprost
(Ed Yourdon/CC BY-SA 2.0/Flickr)

Sprzedaż tygodnika _ Wprost _ spadła w marcu br. o nie więcej niż 24% r/r w stosunku do 31-proc. spadku zanotowanego w lutym, wynika z komunikatu Platformy Mediowej Point Group (PMPG) - właściciela tytułu. W kwietniu spółka liczy na niewielki wzrost sprzedaży w skali roku.

_ W marcu szacowany spadek sprzedaży (sprzedaż ogółem) w stosunku do marca 2009 powinien wynieść nie więcej niż 24% (przy 31% spadku pomiędzy lutym 2009 a lutym 2010). W kwietniu oczekiwany jest wzrost średniej sprzedaży ogółem o ponad 6,5% w stosunku do roku poprzedniego. Średnia sprzedaż ogółem z wydań kwietniowych powinna przekroczyć wielkość 100 tys. egzemplarzy, co ostatni raz dla pojedynczego numeru miało miejsce w wydaniu 1-2/2010 (wydanie podwójne, świąteczno-noworoczne) _ - czytamy w komunikacie.

Spółka powołuje się na wstępne i szacunkowe dane własne wydawcy.

_ Traktujemy te szacunki jako początek zmiany trendu spadkowego. Zmiana trendu wymaga czasu, tym bardziej, że w przypadku 'Wprost' musimy na nowo przekonać czytelników, że jest to tytuł, po który warto sięgać. To nie jest proste zadanie i nie stanie się z dnia na dzień, tym bardziej, że rynek prasy jest dzisiaj rynkiem trudnym i czytelnictwo gazet w ogóle spada _ - powiedział prezes PMPG Michał Lisiecki, cytowany w komunikacie spółki.

Lisiecki podkreśla, że nadal trwają prace nad nową strategią dla tygodnika, która powinna trwale odwrócić tendencję i przyczynić się do wzrostu sprzedaży. _ Odzyskanie rynku jest możliwe _ - podkreślił.

Point Group podało 29 grudnia, że podpisało umowę kupna 80% udziałów AWR Wprost. Wartość transakcji wyniosła 8,07 mln zł.

Nowy wydawca wprowadza w tygodniku zmiany wydawnicze i merytoryczne. Felietonistami tytułu zostali Janusz Palikot, Bartosz Arłukowicz, Ludwik Dorn, Kazimierz Marcinkiewicz i Leszek Miller. W poniedziałek tygodnik poinformował natomiast o zerwaniu współpracy z byłym właścicielem i redaktorem naczelnym _ Wprost _ Markiem Królem, który w swoim felietonie skrytykował _ Gazetę Wyborczą _ za opublikowanie listu Andrzeja Wajdy krytykującego pochowanie prezydenta Lecha Kaczyńskiego na Wawelu.

Platforma Mediowa Point Group miała 2,76 mln zł skonsolidowanej straty netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w 2009 roku wobec 6,38 mln zł zysku rok wcześniej.

giełda
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)