Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Polcolorit chce zwiększyć rentowność

0
Podziel się:

Producent płytek ceramicznych Polcolorit w tym roku planuje wzrost sprzedaży na poziomie około 20 proc. Zamierza jednak popracować nad wzrostem marż.

Polcolorit chce zwiększyć rentowność

Producent płytek ceramicznych Polcolorit, który w 2007 roku zanotował blisko 30-proc. wzrost przychodów, w tym roku planuje wzrost sprzedaży na poziomie około 20 proc. Zamierza jednak popracować nad wzrostem marż. Zdaniem prezesa Wiktora Marconiego, marża brutto może w tym roku wynieść blisko 40 proc.

"Zeszły rok udało nam się zakończyć sukcesem. Sprzedaż przekroczyła 100 mln zł, co oznacza, że udało nam się zrealizować nasz cel. Nie chcemy osiąść na laurach. W tym roku również planujemy dynamiczny wzrost przychodów, choć nieco niższy, ok. 20-proc. Chcemy natomiast mocniej zadbać o poziomy rentowności" - powiedział Marconi.

"Moim celem jest powrót do marży brutto ze starych, dobrych czasów, na poziomie blisko 40 proc." - dodał.

Prezes nie powiedział, czy udało się zamknąć ubiegły rok zyskiem. Po trzech kwartałach 2007 roku Polcolorit miał 237 tys. zł straty netto.

Bieżący rok ma przynieść w tym zakresie istotną poprawę. Według wcześniejszych deklaracji Marconiego każdy kwartał 2008 r. powinien przynosić zyski.

W grudniu Polcolorit rozpoczął produkcję płytek inwestycyjnych. Płytki te zostały już sprzedane, głównie w kraju, choć część trafiła też do Czech. Obecnie spółka produkuje kolejne partie. Spółka oczekuje wkrótce kolejnych zamówień. Prezes ocenia, że produkt dobrze przyjął się na rynku.

Marża osiągana na tańszych płytkach jest niska, ale - zdaniem Marconiego - nie powinna wpłynąć niekorzystnie na ogólną marżę, ponieważ sprzedaż tego segmentu stanowić będzie w tym roku zaledwie 8-9 proc. przychodów.

Równolegle spółka sprzedaje towar z wyższej półki, w ramach marki Ceramika Marconi Gold.

Polcolorit zapowiada, że będzie walczył o rynek ciekawą ofertą.

"Zamierzamy nastawić się na nowości, wszystkie marki grupy Polcolorit stawiają na nowe trendy. Tym bardziej, że chcemy zaistnieć na Zachodzie. Musimy skutecznie przemodelować naszą politykę produktową" - powiedział.

Polcolorit zyskał referencje sieci Hornbach w Niemczech i zaczyna sprzedaż w tym kraju za jej pośrednictwem. Dotychczas firma prowadziła sprzedaż w sklepach Hornbacha w Czechach i na Słowacji.

"Celem na ten rok jest zatowarowanie ponad dwudziestu najbardziej atrakcyjnych sklepów tej sieci w północnych i wschodnich Niemczech" - powiedział Marconi.

Polcolorit zapowiadał wcześniej, że planuje kupno producenta płytek z Ukrainy. Spółka chce mieć minimum 50-proc. udział w tamtej firmie. Przeprowadziła już jej badania. Marconi poinformował, że teraz czeka na sygnał od strony ukraińskiej.

giełda
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)