Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Polcolorit zawalczy o rynek niemiecki

0
Podziel się:

Polcolorit przeprowadził już due diligence firm ukraińskich, których przejęciem był zainteresowany. Na chwilę obecną bardziej skłonny jest przejąć tamtejszego producenta płytek, którego nazwy nie ujawnia, niż Korosteńską Porcelanę.

Polcolorit zawalczy o rynek niemiecki
(spółka)

*Polcolorit przeprowadził już due diligence firm ukraińskich, których przejęciem był zainteresowany. Na chwilę obecną bardziej skłonny jest przejąć tamtejszego producenta płytek, którego nazwy nie ujawnia, niż Korosteńską Porcelanę. *

Spółka chce też zaistnieć na rynku niemieckim. Od przyszłego roku będzie sprzedawać swoje produkty w tamtejszej sieci Hornbacha, liczącej 122 placówki.

"Jesteśmy już po badaniach firm ukraińskich. Wydaje się, że nie uda nam się kupić dwóch podmiotów, czyli Korosteńskiej Porcelany i producenta płytek. W tej chwili stawiamy głównie na tę firmę, której nazwy nie podajemy. Korosteńska Porcelana po badaniu nie wygląda tak obiecująco" - powiedział Wiktor Marconi, prezes Polcoloritu.

Dodał, że Polcolorit chciałby mieć przynajmniej 50-proc. udział w tamtej firmie. "Obstaję przy pakiecie większościowym" - powiedział.

Marconi ocenia, że umieszczenie produkcji na Ukrainie jest sensownym krokiem, umożliwia bowiem sprzedaż towaru zarówno na Białoruś, jak i do Rosji.

Z drugiej strony spółka chciałaby rozwijać sprzedaż na Zachodzie. Poczyniła już pierwsze kroki w tym kierunku. Polcolorit zyskał referencje sieci Hornbach w Niemczech i od początku przyszłego roku rozpocznie sprzedaż swoich produktów na tamtym terenie.

Do końca półrocza będzie sprzedawać towar do 20 największych sklepów w północnych i wschodnich Niemczech. "Później realne byłoby wprowadzenie 5-6 produktów z kolekcji podłogowej w całej sieci, liczącej 122 markety" - powiedział Marconi.

W tej chwili spółka sprzedaje już poprzez sieć Hornbach towary w Czechach (7 marketów) i na Słowacji (4 markety).

Eksport po trzech kwartałach stanowił 43 proc. przychodów. Na koniec roku proporcje między sprzedażą zagraniczną, a krajową powinny wynieść 40/60 proc.

"Najważniejsze kierunki eksportu to Rosja, ale też Ukraina, Kazachstan, Czechy i Słowacja. W latach 2006-2007 pozyskaliśmy nowe rynki: Rumunię, Białoruś, Łotwę, Wielką Brytanię, Armenię, Tadżykistan, Kirgistan. Liczymy, że w przyszłym roku zaistniejemy szerzej na Zachodzie dzięki Hornbachowi" - powiedział prezes.

PRZYSZŁY ROK POWINIEN PRZYNIEŚĆ DOBRE WYNIKI

Po trzech kwartałach sprzedaż Polcoloritu wzrosła o 30 proc. wobec analogicznego okresu ubiegłego roku. Prezes ocenia, że znaczący wzrost przychodów, ok. 20-proc., powinien być widoczny również w przyszłym roku. Spółka chciałaby też w każdym kwartale 2008 roku pokazywać już zyski.

"Chcemy, by przyszły rok nie przynosił już wahań. Celem jest pokazanie zysku w każdym kwartale. Jesteśmy przekonani, że zarówno w kraju jak i za granicą
zapotrzebowanie na materiały budowlane i wykończeniowe będzie rosło przynajmniej przez pięć najbliższych lat" - dodał.

_ Zysk netto Polcoloritu w III kw. tego roku wzrósł do 2,8 mln zł z 1,8 mln zł przed rokiem, zysk operacyjny spadł do 3,4 mln zł z 4,04 mln zł rok wcześniej, przychody wzrosły natomiast do 31 mln zł z 24,45 mln zł przed rokiem. _Po trzech kwartałach firma miała 237 tys. zł straty netto, 2,4 mln zł zysku operacyjnego i 78,5 mln zł przychodów. Prezes nie chciał jednak jednoznacznie deklarować, czy ten rok uda się zamknąć zyskiem.

Po trzech kwartałach tego roku udział Polcoloritu w krajowym
rynku sprzedaży płytek wyniósł, ilościowo, ponad 6 proc.

W STYCZNIU EMISJA

Spółka planuje wprowadzenie taniego brandu. Jak poinformował Marconi, sprzedaż produktów z niższej półki będzie testowana już w grudniu tego roku.

"Chcemy mieć w swojej ofercie, obok marki ekskluzywnej, Ceramika Marconi Gold, markę ekonomiczną. W tym niższym segmencie wojna cenowa skończyła się w 2006 roku, chcielibyśmy teraz w nim zaistnieć" - powiedział.

Polcolorit planuje emisję do 75.950.000 akcji serii E, z zachowaniem prawa poboru dla dotychczasowych akcjonariuszy. Prospekt emisyjny został złożony w KNF 31 października tego roku. Przedstawiciele spółki liczą, że emisja dojdzie do skutku na początku stycznia.

Emisja związana jest z realizacją strategii rozwoju spółki na rynku wschodnim, a pieniądze z niej pozyskane mają być wydane na przejęcie firmy produkcyjnej na Ukrainie, jej rozwój, a także przeniesienie linii produkcyjnej z Piechowic do zakładu na Ukrainie. Pozostała część środków zostanie przeznaczona na rozwój produkcji w zakładzie Ceramika Marconi.

giełda
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)