Operator sieci Plus otwiera polski odpowiednik ITunes - Muzodajnię. Chce mieć nawet 400 tys. klientów tej usługi w ciągu pierwszych dwunastu miesięcy. Projekt ma nie tylko przyciągnąć fanów muzyki w komórce, oferując im mp3 dosłownie za grosze. Ma również zarabiać.
Portal Muzodajnia od poniedziałku 4 sierpnia udostępniać będzie pełne pliki muzyczne w formacie mp3 zarówno na komórkę, jak i na komputer. W projekcie Polkomela uczestniczy E-muzyka.pl, spółka notowana na NewConnect.
Użytkownik będzie mógł kupić do 250 utworów miesięcznie, czyli do 3 tys. rocznie. Oprócz klientów Polkomtela, zakupów będą dokonywać również posiadacze komórek u innych operatorów. Oferta jest jednak zróżnicowana cenowo.
Najkorzystniej z Muzodajni będą korzystać abonenci Polkomtela, którzy skorzystają z nowej oferty MusicPack lub MixPlus. Roczny abonament wynosi tutaj od 5 zł do 20 zł.
Użytkownicy pre-paid będą mogli jedynie wypożyczać utwory. Abonament wynosi tutaj od 8 zł do 24 zł. Pozostali klienci posiadający telefony u innych operatorów, chcąc skorzystać z Muzodajni, zapłacą od 180 zł do 480 zł. Oferta wygląda jednak atrakcyjnie nawet dla nich. Przy 3 tys. kupionych plików w roku cena za jeden w ostatnim przypadku wynosi 0,16 zł.
W Muzodajni są utwory Universal Music Polska i 20 innych wytwórni.
- _ To już obecnie największa biblioteka muzyki w Europie i będzie rosła. Chcemy żeby znalazła się tu cała branża. Liczymy na 300 - 400 tys. klientów tej usługi w ciągu pierwszych dwunastu miesięcy i chcemy na tym projekcie zarabiać - _mówi Jarosław Bauc, prezes Polkomtela.
Dodaje, że operator dąży, aby 99 proc. jego przychodów pochodziło spoza usług głosowych.
Na Muzodajni wybić się chce E-muzyka.pl. Firma z NewConnect była, zdaniem jej szefa Roberta Kniazia, pomysłodawcą projektu, zapewniła mu infrastrukturę IT, zarządzanie prawami autorskimi.
- _ To umowa, która może znacząco zwiększyć nasze obroty - _dodaje Robert Kniaź.