PPWK liczy na dokonanie jednej dużej akwizycji w Polsce do końca 2008 roku, dzięki której rentowność netto grupy byłaby w granicach 10-20 proc. - poinformował Andrzej Ziemiński, prezes PPWK.
Grupa PPWK chce osiągnąć minimum 5 proc. rynku nawigacji w tym roku. - _ Akwizycje zależą od tego jak będą zachowywały się giełdy. Chcielibyśmy zrobić jeszcze jedną dużą akwizycję w tym roku, która by wpłynęła na naszą rentowność. Rozmawiamy o tym od kilku miesięcy _ - powiedział Ziemiński.
- _ Zakup tej spółki spowodowałby, że rentowność netto byłaby podniesiona z 10 proc. do 10-20 proc. _ - dodał.
Pytany z jakiej branży jest to spółka Ziemiński odpowiedział: - _ Szukamy dziś spółek z innej branży niż telekomy i bardziej stawiamy na rentowność _.
Dodał, że jedną z opcji sfinansowania tej akwizycji jest emisja akcji, a drugą dług.
Oprócz zakupu spółki w Polsce, PPWK chce też kupić spółkę na Ukrainie, a jeśli nie uda jej się tego dokonać w tym roku, to otworzy tam własną firmę.
- _ Oprócz tego jest jeszcze (do przejęcia) kilka spółek na Ukrainie. Niewykluczone, że sami założymy tam spółkę, jeśli nie udałoby się nam zakończyć akwizycji _ - powiedział Ziemiński.
Ziemiński powiedział też, że w 2008 roku grupa PPWK chciałaby mieć nie mniej niż 5 proc. rynku nawigacji w Polsce dzięki sprzedaży takich produktów jak interaktywny system nawigacyjny Navigo 8 i 8i. Nowy produkt grupy PPWK wykorzystuje serwisy mobilne oraz interaktywne spółki El2, a także elektroniczne zasoby dostarczane przez PPWK.
- _ Chcielibyśmy mieć nie mniej niż 5 proc. rynku w tym roku. Zakładamy, że ogółem na rynku sprzedanych zostanie w tym roku 200- 400 tys. systemów do nawigacji. Według nas w zeszłym roku na rynku sprzedało się ok. 200 tys. takich urządzeń _ - powiedział Ziemiński.
W I kw. 2008 roku przychody ze sprzedaży grupy PPWK wzrosły do 43,4 mln zł z 2,5 mln zł, a zysk netto przypadający na akcjonariuszy jednostki dominującej wzrósł do 687 tys. zł z 157 tys. zł.
W całym 2007 roku przychody ze sprzedaży grupy PPWK wyniosły 38,4 mln zł, a zysk netto przypadający na akcjonariuszy jednostki dominującej 6,7 mln zł.
Zgodnie ze swoją strategią PPWK buduje holding w oparciu o pięć pionów: kartografię tradycyjną, w której posiada markę Copernicus, kartografię cyfrową i systemy nawigacji (marka Navigo), usług dodanych (spółka El2), pion telco, czyli usług telekomunikacyjnych (spółka Neotel) oraz pion interaktywny, tzw. i-active.
PPWK w 2007 roku kupiła spółkę z branży usług mobilnych El2, firmę Neotel Communications - operatora w sektorze usług telekomunikacyjnych dla biznesu oraz spółkę Długie Rozmowy (DR SA).
W ubiegłym roku prezes Ziemiński mówił, że w 2008 roku PPWK chciałby kupić jedną spółkę z segmentu kartografii, jedną z segmentu nawigacji, jedną firmę świadczącą usługi mobilne oraz dwie spółki z segmentu i-active.
Mówił też wtedy, że przejęcia w segmencie i-active będą mniejsze, natomiast w segmencie nawigacji PPWK chciałoby dokonać dużego przejęcia oraz, że prowadzone są rozmowy z firmami polskimi i ukraińskimi.