Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Prezes Orbisu zapowiada utrzymanie pozycji i marki na rynku

0
Podziel się:

Strategia Orbisu zakłada utrzymanie pozycji lidera w Europie Środkowo-Wschodniej jako grupy turystycznej i operatora hoteli. Spółka zamierza zachować markę Orbis - poinformował dziennikarzy Jean-Philippe Savoye, prezes spółki.

"Celem zarządu jest utrzymanie pierwszego miejsca jakie Orbis zajmuje w Europie Środkowo-Wschodniej jako grupa turystyczna i operator hoteli" - powiedział prezes.

Dodał, że firma nie zamierza zmieniać swojej nazwy, ani likwidować marki Orbis.

"Przed naszymi hotelami będą znajdować się flagi Orbisu" - powiedział.

Według informacji prasowych związki zawodowe kwestionują nową strategię Orbisu zmierzającą do likwidacji tej marki. Szykują protesty, nie wykluczają strajków.

Związkowcy zarzucają także zarządowi, że planowany rebranding hoteli jest formą wyprowadzenia pieniędzy ze spółki.

"Opłaty licencyjne na rzecz Accor nie są nowością. W 2004 roku obejmowały 70 proc. hoteli i wyniosły 12 mln zł. W ciągu 5 lat opłaty te mogą wzrosnąć do niemal 100 proc. hoteli" - powiedział Savoye.

Prezes powiedział, że chociaż Orbis stanowi wartość jako marka, to nie wskazuje standardu hotelu. Dla zarządu ważne jest, aby nazwa sieciowa wskazywała na klasę hotelu.

Orbis planuje stworzenie w Polsce sieci jednogwiazdkowych hoteli ekonomicznych Etap Hotel, składającej się z 23 hoteli, w tym budowę piętnastu, objęcie jednego hotelu umową o zarządzanie, oraz zmianę marki siedmiu już istniejących hoteli na markę Etap Hotel. Łączny koszt stworzenia tej sieci wyniesie 224,8 mln zł.

Spółka planuje także rozwój sieci hoteli ekonomicznych Ibis (dwugwiazdkowych). Do 2009 roku sieć obejmować będzie 17 hoteli (obecnie liczy 8). Program rozwoju zakłada budowę czterech nowych hoteli, zakup jednego oraz objęcie jednego umową o zarządzanie, a także zmianę marki trzech już istniejących hoteli na markę Ibis. Koszt całkowity tej inwestycji to 159,9 mln zł.

W ciągu pięciu lat grupa zamierza zwiększyć liczbę hoteli, do 82 z 67 w 2004 roku, przy jednoczesnym zmniejszeniu zatrudnienia o 514 osób, do 4.820 pracowników.

W związku z planowaną konwersją niektórych hoteli na markę Etap zarząd zdecydował o likwidacji 30 listopada 2005 roku czterech hoteli w tym m.in Hotelu Solec w Warszawie.

"Przeprowadziliśmy analizy, z których wynikało, że taniej będzie wyburzyć istniejący budynek i zbudować nowy, niż modernizować Hotel Solec" - powiedział prezes.

Największym akcjonariuszem Orbisu jest francuska grupa hotelarska Accor, posiadający 35,6 proc. akcji spółki.

giełda
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)