Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Prosper w tym roku chce poprawiać efektywność i ciąć koszty

0
Podziel się:

Giełdowy dystrybutor farmaceutyków Prosper chce zwiększać sprzedaż szybciej od spodziewanej w tym roku dynamiki wzrostu rynku. Firma spodziewa się, że rynek leków urośnie wyniesie 5 - 8 proc.

Prosper w tym roku chce poprawiać efektywność i ciąć koszty
(PAP/Piotr Polak)

Giełdowy dystrybutor farmaceutyków Prosper chce w tym roku zwiększać sprzedaż szybciej od tempa wzrostu rynku. Według przedstawicieli firmy rynek może wzrosnąć w tym roku o 5-8 proc.

Spółka zamierza kontynuować działania mające na celu poprawę efektywności, redukcję ponoszonych kosztów i przegonić dynamiką wzrostu sprzedaży tempo wzrostu rynku.

- _ Nasze priorytety na ten rok to podnoszenie efektywności i obniżanie kosztów tak, by optymalnie dopasować się do rynku. My ponadto chcemy być ponad rynkiem _ - zapowiada Tadeusz Wesołowski, prezes firmy.

Spółka w I kwartale zanotowała spadek zysku netto do 0,88 mln zł z 4,3 mln zł przed rokiem, zysku operacyjnego do 1,97 mln zł z 6,4 mln zł i przychodów do 492,7 mln zł z 530,2 mln zł. W I kw. tego roku koszty sprzedaży i dystrybucji spadły w stosunku do IV kw. o 12,3 proc., do 18,6 mln zł, a ogólnego zarządu o blisko 6 proc., do 6,3 mln zł.

- _ Wyniki za I kwartał pokazują, że słabszy okres mamy już za sobą. Na tle IV kw. 2007 kiedy doszło do poważnych zmian warunków prowadzenia działalności Prosper jest na dobrej drodze. Udało nam się zwiększyć sprzedaż i pilnować koszty _ - ocenia Adam Pieniacki, dyrektor finansowy firmy.

Zdaniem przedstawicieli Prospera bardziej uzasadnione jest jednak porównywanie wyników spółki w odniesieniu do czwartego kwartału zeszłego roku w związku ze sporymi zmianami warunków prowadzenia działalności w efekcie ubiegłorocznego wprowadzenia w życie ustawy o świadczeniach opieki zdrowotnej.

W czwartym kwartale Prosper miał 5,47 mln zł straty netto, 4,6 mln zł straty operacyjnej i 429 mln zł przychodów. Wspomniana wyżej ustawa reguluje relacje między hurtowniami i aptekami, a także między producentami i hurtowniami oraz hurtowniami a hurtowniami.

Jak poinformowali przedstawiciele Prospera, ustawa określa, że w relacjach biznesowych między hurtowniami a aptekami warunki handlowe powinny kształtować się tak, by nie było korzyści nieuzasadnionych. Zgodnie z nowym prawem również producenci muszą na jednakowych zasadach współpracować z różnymi hurtowniami. To powoduje, że część hurtowni, które zaopatrywały się u innych hurtowników, teraz kupuje bezpośrednio u producentów.

- _ W tej sytuacji chcemy nadrabiać wzrostem sprzedaży aptecznej _ - dodaje prezes Prospera.

Obecnie trwa ogólnopolski rebranding aptek w ramach nowej odsłony Apteka Dobrych Cen. Umowy partnerskie, w których skład wchodzi m.in. zmiana wizualizacji, podpisało już ponad 15 proc. aptek uczestniczących w programie. W sumie program obejmuje 1.100 aptek. Spółka inwestuje również w działania marketingowe.

giełda
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(0)