Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Przejęcie Link4 przez PZU. Zapadła decyzja

0
Podziel się:

Przeprowadzone postępowanie wykazało, że koncentracja nie będzie miała negatywnego wpływu na konkurencję i sytuację konsumentów.

Przejęcie Link4 przez PZU. Zapadła decyzja
(Wlodzimierz Wasyluk/REPORTER)

Prezes UOKiK wydał zgodę na przejęcie przez PZU spółki Link4. Przeprowadzone postępowanie wykazało, że koncentracja nie będzie miała negatywnego wpływu na konkurencję i sytuację konsumentów.

Wniosek PZU o przejęcie kontroli nad Link4 wpłynął do urzędu w maju 2014 roku. Uczestnicy koncentracji oferują ubezpieczenia majątkowe. PZU prowadzi działalność przede wszystkim za pośrednictwem tradycyjnych kanałów dystrybucji m.in. sieci oddziałów i punktów sprzedaży, agentów i brokerów. Link4 dystrybuuje swoje produkty przede wszystkim za pośrednictwem internetu i telefonu.

W tracie postępowania urząd przeprowadził badanie rynku, pytając m.in. o ocenę transakcji konkurentów PZU i Link4. Analiza UOKiK wykazała, że koncentracja nie doprowadzi do ograniczenia konkurencji. Pod uwagę wzięto wpływ transakcji na rynek wszystkich ubezpieczeń majątkowych, jak również ich poszczególnych rodzajów, m.in. ubezpieczeń komunikacyjnych, które stanowią największą część umów zawieranych przez PZU i Link4.

_ - Na żadnym z analizowanych rynków nie dojdzie do znaczącego wzmocnienia pozycji PZU, przede wszystkim ze względu na niski udział Link4. Ponadto na rynku ubezpieczeń majątkowych, jak i komunikacyjnych od kilku lat systematycznie zmniejsza się pozycja PZU, na rzecz konkurentów spółki. Zwróciliśmy również uwagę, że koncentracja nie wpłynie negatywnie na konsumentów _ - mówi Adam Jasser prezes UOKiK.

Zgodnie z przepisami transakcja podlega zgłoszeniu do urzędu antymonopolowego, jeżeli biorą w niej udział przedsiębiorcy, których łączny obrót w roku poprzedzającym przekroczył miliard euro na świecie lub 50 milionów euro w Polsce.

Porównaj na wykresach spółki i indeksy Dodaj wykresy do Twojej strony internetowej

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(0)