Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Przewozy PKP LHS wzrosły o 6,5% r/r do 10,7 mln ton w 2018 r.

0
Podziel się:

PKP Linia Hutnicza Szerokotorowa (PKP LHS) zwiększyła przewozy o 6,5% r/r do rekordowych w swojej historii 10,72 mln ton w 2018 r., podał przewoźnik.

Przewozy PKP LHS wzrosły o 6,5% r/r do 10,7 mln ton w 2018 r.

"Nie jest łatwo utrzymać wzrost przewozów, przy tak szerokim froncie prac inwestycyjnych, a zwłaszcza na linii jednotorowej. Tym bardziej gratuluję spółce tego wyniku. Istotne jest również, że pomimo rosnących przewozów rudy żelaza, spółka utrzymała pozytywny trend w zakresie dywersyfikacji przewożonych ładunków" - powiedział wiceminister infrastruktury Andrzej Bittel, cytowany w komunikacie LHS-u.

W ub.r. wzrosły przewozy rudy żelaza, węgla kamiennego, cementu, wapna, wyrobów metalowych, a także produktów rolnych, artykułów spożywczych i pasz. Wzrosty były możliwe dzięki rozbudowie infrastruktury przewozowej i przeładunkowej oraz lepszej gospodarce wagonowej. Udział rudy żelaza w przewozach ogółem wyniósł 44,53%, podano także.

"Jestem dumny z rosnących wyników przewozowych, które osiągnęliśmy pomimo realizowanych prac modernizacyjnych. Dlatego chciałbym podziękować naszym partnerom oraz całemu zespołowi za wytężoną pracę. Co istotne, kontynuujemy realną dywersyfikację przewozów na linii szerokotorowej" - skomentował prezes Zbigniew Tracichleb.

PKP LHS w ubiegłym roku zrealizowała inwestycje o wartości ok. 120 mln zł.

"W 2018 roku zakończony został pierwszy etap modernizacji stacji Zamość Bortatycze, gdzie uruchomiony został nowoczesny system sterowania ruchem kolejowym, który pozwala zwiększyć przepustowość stacji i bezpieczeństwo pracowników. Sfinalizowany został również projekt modernizacji największej stacji na linii szerokotorowej - Sławków LHS, gdzie powstał nowy układ torowy i komputerowy system sterowania. Spółka zmodernizowała 10 lokomotyw, a także kontynuuje budowę światłowodu, co pozwoliło zwiększyć możliwości planowania i realizacji przewozów. W przygotowaniu są analizy dotyczące opłacalności ewentualnej elektryfikacji i przedłużenia linii szerokotorowej" - wymieniono w materiale.

Spółka większość inwestycji realizuje ze środków własnych, natomiast w 2018 r. pozyskała dodatkowo 121 mln zł z Europejskiego Banku Inwestycyjnego, w ramach Europejskiego Funduszu na rzecz Inwestycji Strategicznych, dodano.

PKP LHS (PKP Linia Hutnicza Szerokotorowa) zarządza infrastrukturą szerokotorowej linii nr 65, oferuje usługi przewozowe i dodatkowe usługi logistyczno-spedycyjne. Linia nr 65 to najdłuższa na terenie Polski kolejowa linia szerokotorowa (o rozstawie szyn 1 520 mm) przeznaczona do transportu towarowego. Jest jednocześnie najdalej na zachód wysuniętą linią szerokotorową w Europie. Łączy kolejowe przejście graniczne Hrubieszów/Izow ze Śląskiem, gdzie w Sławkowie w Zagłębiu Dąbrowskim (25 km od Katowic) kończy swój bieg. Linia nr 65 o długości ok. 400 km umożliwia transport towarów bez konieczności ich przeładunku na granicy.

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)