W obliczu spowolnienia gospodarczego Redan zmienia strategię dla swojej sieci Troll, chce do niej wprowadzić zagraniczne brandy. Liczy, że sieć przekroczy próg rentowności jeszcze w tym roku - powiedział Robert Kozielski, wiceprezes Redanu.
_ Zdecydowaliśmy się na zmianę strategii rozwoju marki Troll. Nowa strategia opiera się na współpracy z młodymi, dynamicznie się rozwijającymi modowymi markami zagranicznymi _ - powiedział Kozielski.
Dodał, że najbardziej prawdopodobnym scenariuszem jest tworzenie sklepów wielobrandowych.
_ Troll przynajmniej na razie pozostanie marką dla kobiet, próbujemy ją jednak trochę repozycjonować w górę _ - powiedział wiceprezes, dodając, że może to wpłynąć na poszerzenie grupy docelowej.
Odświeżenie wizerunku sieci Troll będzie się wiązać z pewnymi inwestycjami, ale zdaniem Kozielskiego, nie będą one duże.
Zarząd Redanu liczy, że sieć Troll przekroczy próg rentowności jeszcze w tym roku.
_ Z naszych wstępnych analiz wynika, że Troll powinien być rentowny już w tym roku. W połowie roku powinny powstać nowe sklepy, kolekcja jesienno-zimowa będzie już z nowym Trollem _ - powiedział wiceprezes.
Po czterech kwartałach 2008 roku strata brutto marki Troll wyniosła 4,3 mln zł przy przychodach w wysokości 44,5 mln zł.
Na koniec 2008 roku sieć Troll liczyła 84 salony.