Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Redan ma w końcu pokazać zyski

0
Podziel się:

Redan spodziewa się, że po pierwszym półroczu 2013 r. stanie się rentowny i pokaże dodatni wynik netto. Do końca 2012 roku chce poprawić wynik operacyjny.

Redan ma w końcu pokazać zyski
(Redan)

Redan spodziewa się, że po pierwszym półroczu 2013 r. stanie się rentowny i pokaże dodatni wynik netto. Do końca 2012 roku chce poprawić wynik operacyjny.

Redan rozwija sprzedaż za granicą oraz kanał e-commerce. Wprowadza nową internetową platformę sprzedaży, otworzy też nowe sklepy w Rosji i na Ukrainie.

_ - Liczymy na to, że już po pierwszej połowie przyszłego roku osiągniemy rentowność i wykażemy zysk netto _ - powiedział prezes Redanu, Radosław Wiśniewski.

_ - W 2013 roku zakładamy wzrost sprzedaży i poprawę wyniku operacyjnego. Nie spodziewamy się natomiast wzrostu marży handlowej, zakładamy, że utrzyma się na poziomie zbliżonym do tegorocznego _ - dodał wiceprezes, Bogusz Kruszyński.

Redan ocenia, że jego wynik operacyjny na koniec 2012 roku może się poprawić, niewiadomą jest jednak wynik na poziomie netto.

_ - Zysk operacyjny może poprawić się na koniec roku. O wyniku netto natomiast trudno w tej chwili cokolwiek powiedzieć. Jesteśmy w trakcie testów na utratę wartości aktywów (chodzi tu o nakłady na adaptację sklepów, zapasy towarów i aktywo na odroczony podatek)
, które zakończą się w 2012 roku i będą miały wpływ na tegoroczne wyniki Redanu _ - powiedział Kruszyński.

Po trzech kwartałach 2012 roku Redan miał 305,2 mln zł przychodów ze sprzedaży, 15,5 mln zł straty operacyjnej oraz 16,8 mln zł straty netto przypadającej akcjonariuszom jednostki dominującej.

W samym III kwartale grupa wygenerowała 110,3 mln zł przychodów, 6,5 mln zł straty operacyjnej i 5,9 mln zł straty netto.

Wynik za trzeci kwartał 2012 r. zawiera 1,3 mln zł straty na likwidacji sklepów na rynku modowym.

Na koniec października 2012 r. na sieć sprzedaży Redanu składało się 499 sklepów, w tym 278 w sieci Textil Market i 221 w segmencie modowym (69 sklepów własnych i 152 franczyzowe).

_ - Na wyniki segmentu miały wpływ większe niż w poprzednich latach obniżki cen sprzedaży ze względu na nasilenie walki cenowej w Polsce i zauważalne spowolnienie popytu oraz wzrost cen zakupu kolekcji. Aby przeciwdziałać spadkowi marży rozwijamy takie kanały dystrybucji, które nie wymagają bardzo agresywnych wyprzedaży, a więc sprzedaż zagraniczną i e-commerce. Wprowadzamy też zmiany, jeśli chodzi o produkcję, zwiększając udział Bangladeszu _ - powiedział wiceprezes Redanu.

Od początku 2012 roku Redan zamknął 8 sklepów własnych. Kruszyński poinformował, że do końca roku zamknie jeszcze 6 lokali, a w I połowie 2013 roku kolejne 12. Zamierza natomiast rozwijać sieć sklepów franczyzowych.
Wiceprezes dodał, że w ciągu dwóch miesięcy Redan zamierza otworzyć 2 nowe sklepy na Ukrainie. na 2013 rok przewidziane jest kilka kolejnych otwarć na tym rynku oraz co najmniej kilkanaście w Rosji.

Do końca 2012 r. grupa planuje uruchomienie nowej platformy internetowej. Na początku 2013 roku sprzedaż internetowa poza Polską i Ukrainą ma objąć także Rosję.

Od II kwartału 2013 roku wszystkie kanały dystrybucji mają być rentowne.

Po trzech kwartałach 2012 r. sprzedaż Redanu w segmencie modowym wyniosła 145,8 mln zł (wzrost o 15 proc. rdr), a w samym III kwartale 53 mln zł (wzrost 24 proc. rdr). Marża handlowa spadła do 47,7 proc. po trzech kwartałach tego roku i do 41,5 proc. w samym III kwartale.

_ - W segmencie dyskontowym sprzedaż rośnie nam nieco wolniej niż powierzchnia sklepów. Tu na osiągnięte wyniki wpływ miały nieco inne czynniki. Wydłużył się okres dojrzewania sklepów. Wzrósł też poziom stoków w sklepach, który zamierzamy obniżyć poprzez wyprzedaż. To spowoduje spadek marży w listopadzie i grudniu _ - powiedział Kruszyński.

_ - W kolejnych kwartałach położymy nacisk na wzrost rentowności sieci Textil Market _ - dodał.

W segmencie dyskontowym Redan po trzech kwartałach 2012 roku miał 158,7 mln zł sprzedaży, a w samym III kwartale 56,8 mln zł, co w obu przypadkach oznacza kilkunastoprocentowy wzrost rdr. Marża handlowa od początku roku do końca września wyniosła 39,4 proc., a w samym III kwartale 39,3 procent.

Porównaj na wykresach spółki i indeksy

giełda
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)