Rozwój sektora modowego w tym roku ma być zbliżony do poziomu z 2011 r., w którym spółka otworzyła 180 placówek. W 2012 roku Redan chce także uruchomić około 60 sklepów w segmencie dyskontowym, poinformowała spółka w komunikacie.
Strategia rozwoju grupy zakłada dynamiczny rozwój krajowej sieci sprzedaży i ekspansji zagranicznej modowej części działalności. Redan sukcesywnie otwiera nowe lokalizacje w Polsce, na Ukrainie i w Rosji.
_ W ostatnich miesiącach w sektorze fashion Redan koncentrował się na rozwoju sieci za granicą. Wykorzystując potencjał rynków wschodnich, na Ukrainie i w Rosji, w IV kw. 2011 r. uruchomiono w sumie 6 salonów. Na koniec 2011 r. zagraniczna sieć sklepów Redan liczyła 32 sklepy o łącznej powierzchni 4 763 m.kw. _- podała spółka.
Docelowo grupa Redan na rynku rosyjskim do końca 2014 roku planuje otworzyć 82 sklepy w systemie franczyzowym marki Top Secret. Na koniec 2011 r. cała krajowa sieć sprzedaży sektora fashion liczyła 180 placówek, których łączna powierzchnia wyniosła 27 790 metrów kwadratowych.
_ W 2012 r. planujemy kolejne otwarcia w segmencie modowym. Nacisk będziemy kłaść przede wszystkim na rozwój sklepów franczyzowych, zarówno w Polsce jak i za granicą. _ – powiedział prezes Bogusz Kruszyński, cytowany w komunikacie.
Grupa planuje uruchomienie 3 nowych sklepów pod szyldem Top Secret – 2 franczyzowych w Rawie i Wrześni oraz 1 placówki własnej w Gdyni w CH Klif w I kw. tego roku. W IV kw. 2011 r. Redan uruchomił 20 sklepów sieci Textilmarket oraz 9 pod szyldem Top Secret&Friends w kraju i za granicą. Dynamika otwarć segmentu dyskontowego zakłada przyrost o ok. 60 nowych placówek w 2012 roku.
Łączna powierzchnia 20 sklepów w segmencie dyskontowym, otwartych w ostatnim kwartale 2011 r. wyniosła 3 741 m.kw., a na koniec roku powierzchnia całej sieci liczącej 251 placówek wyniosła 55 504 metrów kwadratowych.
Na 31 grudnia 2011 r. sieć sprzedaży grupy Redan, dla segmentu modowego i dyskontowego razem liczyła 463 sklepy, a łączna powierzchnia wszystkich sklepów wyniosła 88 057 metrów kwadratowych.
Narastająco w I-III kw. 2011 roku spółka miała 1,13 mln zł skonsolidowanej straty netto wobec 1,64 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach odpowiednio 261,74 mln zł wobec 222,06 mln złotych.