Udział rynkowy producenta alkoholi Grupy Sobieski w Polsce osiągnął 18,7% na koniec września 2010 r., wobec 18,2% rok wcześniej, poinformowała spółka w komunikacie. Jednocześnie udziały ilościowe najnowszego produktu Grupy, Krupnik Vodka, przekroczyły 5,5% całego krajowego rynku wódki.
_ (...) Krupnik Vodka jest wciąż najszybciej rosnącą marką wódki w Polsce, a jej udziały ilościowe przekroczyły już 5,5% całego rynku wódki. Grupa Sobieski rozpoczęła także eksport produktu na wybrane rynki zagraniczne, w tym do krajów Azji. W zaledwie pół roku sprzedaż ilościowa marki Krupnik wzrosła aż o 954%. Zgodnie z danymi rynkowymi (Nielsen) za wrzesień tego roku, tempo wzrostu marki na przestrzeni ostatnich miesięcy było największe z pośród wszystkich krajowych marek wódek, zaś sprzedaż osiągnęła 5,5% całego rynku wódki _ – czytamy w komunikacie.
_ Zaledwie w pół roku kilkukrotnie zwiększyliśmy sprzedaż i wyprzedziliśmy większość krajowych i importowanych wódek _ – powiedział Tomasz Kowalski, dyrektor operacyjny Grupy Sobieski, cytowany w komunikacie.
_ W najbliższych miesiącach należy spodziewać się dalszej ekspansji rynkowej marki Krupnik. Za dalszym wzrostem organicznym, poza najlepszym w branży spirytusowej czwartym kwartałem, przemawia wciąż rozwijana przez Grupę Sobieski dystrybucja produktu, która na koniec września przekroczyła 79% (dystrybucja ważona; Nielsen) _ – czytamy dalej.
Całkowita sprzedaż netto Grupy w I połowie 2010 wzrosła o 1,9% do 175,8 mln euro z 172,6 mln euro w I poł. 2009.