Ruch tworzy własną sieć kawiarni o nazwie "i coffee" i do końca tego roku planuje uruchomić 17 lokali kosztem 15 mln zł. Inwestycja w sieć "i coffee", finansowana ze środków własnych i pozyskanych z emisji, ma zwrócić się w ciągu 4 lat.
Ruch zamierza osiągnąć silną pozycję na kawiarnianym rynku samodzielnie pozyskując nowe lokalizacje, jak i przejmując istniejące już sieci. Do końca tego roku planuje pozyskać 17 lokali.
Jak zapowiada Ruch, kawiarnie "i coffee" będą zlokalizowane głównie w centrach handlowych, pasażach, lotniskach oraz dworcach PKP.
"Zdecydowaliśmy się na ten strategiczny krok, bo kawiarnie to wciąż perspektywiczny i nienasycony segment rynku gastronomicznego. Nie skonsolidowany rynek kawiarni w Polsce to szansa na zdobycie pozycji lidera" - mówi Paweł Sobków, członek zarządu Ruchu ds. handlu i zarządzania siecią.
"Całość przedsięwzięcia będzie finansowana ze środków własnych i środków pozyskanych na inwestycje w wyniku zeszłorocznego debiutu na warszawskim parkiecie. Tylko w tym roku Ruch przeznaczył na ten cel ok. 15 mln zł. Planujemy, że zwrot inwestycji w rozwój sieci "i coffee" nastąpi w ciągu 4 lat, natomiast próg rentowności na poziomie operacyjnym zostanie osiągnięty w ciągu 18 miesięcy" - dodał Sobków.
Do końca roku, niezależnie od planowanych przejęć innych sieci kawiarni, Ruch zamierza otworzyć jeszcze kilka własnych barów kawowych między innymi w Warszawie, Gorzowie, Gdyni i Wrocławiu.
"Do połowy 2008 roku chcemy mieć 50 lokali, a w 2009 roku 100 lokali, to da nam pozycję numer jeden lub dwa na rynku" - mówi Sobków.
Na pytanie ile kosztować będzie tworzenie sieci odpowiedział: "to zależy, czy będzie to wzrost organiczny, czy przez przejęcia. Będzie to minimum 40 mln zł"
W ofercie nowych kawiarni, poza stałym, bezpłatnym dostępem do internetu, będzie także prasa oraz dostęp do kanałów informacyjnych i rozrywkowych na ekranach plazmowych. W tym celu Ruch pozyskał partnera biznesowego - stację TVN.
W połowie października Ruch zawarł warunkową umowę kupna dziewięciu barów kawowych Tchibo za 8,1 mln zł netto. Według zapowiedzi spółki ich rebranding nastąpi do końca pierwszego kwartału.