Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Ruch na kawiarnie wyda 15 mln do końca 2007 roku

0
Podziel się:

Ruch tworzy własną sieć kawiarni o nazwie "i coffee" i do końca tego roku planuje uruchomić 17 lokali kosztem 15 mln zł. Inwestycja w sieć "i coffee", finansowana ze środków własnych i pozyskanych z emisji, ma zwrócić się w ciągu 4 lat.

Ruch na kawiarnie wyda 15 mln do końca 2007 roku

Ruch tworzy własną sieć kawiarni o nazwie "i coffee" i do końca tego roku planuje uruchomić 17 lokali kosztem 15 mln zł. Inwestycja w sieć "i coffee", finansowana ze środków własnych i pozyskanych z emisji, ma zwrócić się w ciągu 4 lat.

Ruch zamierza osiągnąć silną pozycję na kawiarnianym rynku samodzielnie pozyskując nowe lokalizacje, jak i przejmując istniejące już sieci. Do końca tego roku planuje pozyskać 17 lokali.

Jak zapowiada Ruch, kawiarnie "i coffee" będą zlokalizowane głównie w centrach handlowych, pasażach, lotniskach oraz dworcach PKP.

"Zdecydowaliśmy się na ten strategiczny krok, bo kawiarnie to wciąż perspektywiczny i nienasycony segment rynku gastronomicznego. Nie skonsolidowany rynek kawiarni w Polsce to szansa na zdobycie pozycji lidera" - mówi Paweł Sobków, członek zarządu Ruchu ds. handlu i zarządzania siecią.

"Całość przedsięwzięcia będzie finansowana ze środków własnych i środków pozyskanych na inwestycje w wyniku zeszłorocznego debiutu na warszawskim parkiecie. Tylko w tym roku Ruch przeznaczył na ten cel ok. 15 mln zł. Planujemy, że zwrot inwestycji w rozwój sieci "i coffee" nastąpi w ciągu 4 lat, natomiast próg rentowności na poziomie operacyjnym zostanie osiągnięty w ciągu 18 miesięcy" - dodał Sobków.

Do końca roku, niezależnie od planowanych przejęć innych sieci kawiarni, Ruch zamierza otworzyć jeszcze kilka własnych barów kawowych między innymi w Warszawie, Gorzowie, Gdyni i Wrocławiu.

"Do połowy 2008 roku chcemy mieć 50 lokali, a w 2009 roku 100 lokali, to da nam pozycję numer jeden lub dwa na rynku" - mówi Sobków.

Na pytanie ile kosztować będzie tworzenie sieci odpowiedział: "to zależy, czy będzie to wzrost organiczny, czy przez przejęcia. Będzie to minimum 40 mln zł"

W ofercie nowych kawiarni, poza stałym, bezpłatnym dostępem do internetu, będzie także prasa oraz dostęp do kanałów informacyjnych i rozrywkowych na ekranach plazmowych. W tym celu Ruch pozyskał partnera biznesowego - stację TVN.

W połowie października Ruch zawarł warunkową umowę kupna dziewięciu barów kawowych Tchibo za 8,1 mln zł netto. Według zapowiedzi spółki ich rebranding nastąpi do końca pierwszego kwartału.

giełda
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)