Dystrybutor FMCG, Ruch, planuje wydać 160 mln zł na inwestycje w sektor detaliczny oraz 55 mln zł w system informatyczny, wynika z wypowiedzi członka zarządu spółki Anny Walczowskiej.
_ - Rozpoczynamy zakrojony na terenie całej Polski proces wymiany kiosków na nowoczesne punkty sprzedaży. Docelowo planujemy wydać 160 mln zł na inwestycje w sektor detaliczny. Spółka wprowadza również zintegrowany system informatyczny monitorujący sprzedaż, który pozwoli na lepsze zarządzanie produktami i cenami. Koszt jego zakupu i wdrożenia wyniesie 55 mln zł do końca 2011 r. _ – mówi Anna Walczowska, Członek Zarządu ds. Marketingu i Sprzedaży Detalicznej Ruchu.
Spółka podała, że konsekwencją przeprowadzanych zmian będzie ugruntowanie pozycji rynkowej Ruchu oraz zbudowanie zoptymalizowanej kosztowo organizacji, przygotowanej do podejmowania nowych wyzwań w świetle tendencji na rynkach prasy drukowanej czy wyrobów tytoniowych.
_ - Bardzo dużo uwagi poświęcamy na wzmacnianie naszych największych atutów, którymi są baza klientów i dostawców, logistyczne know-how kolportażu prasy, największa w Polsce sieć sprzedaży pod powszechnie znaną marką oraz aktywa nieruchomościowe. Koncentracja na rentownej sieci sprzedaży, zmiana struktury sprzedaży FMCG pod kątem zyskowności oraz rozwój sieci partnerskiej stworzą podstawy stabilnej przyszłości _ - powiedział Wojciech Heydel, prezes Ruchu.