ABC Data szacuje, że w 2013 roku na polskim rynku mogło się sprzedać około 2 mln szt. tabletów, a wzrost rynku tych urządzeń w 2014 r. może wynieść kilkanaście procent. Wzrost sprzedaży tabletów pod marką własną spółki ma być zdecydowanie większy.
_ - W ubiegłym roku rynek polski dawał możliwość ulokowania około 2 mln tabletów. Biorąc pod uwagę to, czego oczekują resellerzy, należałoby oczekiwać w tym roku wzrostu rynku o około kilkanaście procent _ - powiedział na konferencji prasowej Dobrosław Wereszko, członek zarządu ABC Data.
Z badania przeprowadzonego przez ABC Data na początku roku wśród ponad 1,5 tys. klientów spółki, od małych sklepów komputerowych po największe sieci handlowe wynika, że ponad połowa sprzedawców elektroniki w Polsce oczekuje w tym roku wzrostu sprzedaży tabletów o przynajmniej 5 proc. Czterech na dziesięciu badanych zakłada, że wzrost ten przekroczy 10 proc.
Tablety stanowią ponad 50 proc. sprzedaży marki Colorovo z tendencją rosnącą. - _ Jeśli chodzi o sprzedaż tabletów w tym roku to nasze apetyty są zdecydowanie większe niż wzrosty kilkunastoprocentowe _ - powiedział Wereszko. _ - Sprzedaż wszystkich urządzeń mobilnych w tym roku chcielibyśmy podwoić wobec 2013 r. _ - dodał.
Marka Colorovo jest obecnie w pierwszej piątce wszystkich linii produktowych ABC Data pod względem generowanej marży.