Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Sąd oddalił apelację Kopeksu. Zapłacą ponad 40 mln zł?

0
Podziel się:

Sąd Apelacyjny w Katowicach oddalił apelację Kopeksu ws. sporu z Famurem. Na mocy tej decyzji Kopex musi zapłacić Famurowi 40,3 mln zł wraz z odsetkami od dnia 13 listopada 2009 roku.

Sąd oddalił apelację Kopeksu. Zapłacą ponad 40 mln zł?
(greg801/iStockphoto)

Sąd Apelacyjny w Katowicach oddalił apelację Kopeksu ws. sporu z Famurem. Na mocy tej decyzji Kopex musi zapłacić Famurowi 40,3 mln zł wraz z odsetkami od dnia 13 listopada 2009 roku. Z kolei Kopex poinformował w komunikacie, że nie wyklucza wniesienia skargi kasacyjnej do Sądu Najwyższego.

Kopex nie wyklucza wniesienia skargi kasacyjnej do Sądu Najwyższego.

_ Wyrok Sądu Apelacyjnego w Katowicach jest prawomocny i wykonalny, lecz służy względem niego prawo wniesienia skargi kasacyjnej do Sądu Najwyższego. Emitent po zapoznaniu się z pisemnym uzasadnieniem wyroku Sądu II instancji podejmie decyzję odnośnie skorzystania z tego prawa _ - poinformował Kopex w komunikacie.

Kopex dodał, że rozstrzygnięcie Sądu Apelacyjnego nie wpłynie na jego działalność. Spółka przypomniała również o utworzeniu rezerwy na zobowiązania przedmiotowe wobec Famuru, która została rozpoznana w wynikach z I kw. 2012 r.

Według Famuru, Kopex i jego spółka zależna nie wywiązali się z zawartych umów o współpracy, co uzasadnia dochodzenie zastrzeżonej umową kary umownej oraz szkody poniesionej przez Fazos w związku z brakiem realizacji kontraktu na rzecz odbiorcy chińskiego.

Pod koniec 2009 roku Famur złożył w tej sprawie trzy pozwy przeciwko Kopeksowi. Łączna wartość roszczeń dochodzonych przez Famur i jego spółkę zależną Fazos wynosiła 114,3 mln zł.

W kwietniu 2012 roku Sąd Okręgowy w Katowicach nakazał Kopeksowi zapłacenie Famurowi 40,3 mln zł wraz z odsetkami. Pozostałe sprawy są wciąż przedmiotem postępowania sądowego.

Porównaj na wykresach spółki i indeksy Dodaj wykresy do Twojej strony internetowej

giełda
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)