Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Słabe wyniki Eurocashu. Mocno wzrosły koszty sprzedaży

0
Podziel się:

Po pierwszym półroczu 2014 roku grupa ma 8,01 mld zł przychodów i 50,7 mln zł zysku netto.

Słabe wyniki Eurocashu. Mocno wzrosły koszty sprzedaży
(Eric Herchaft/Reporter)

Zysk netto grupy Eurocash w drugim kwartale 2014 roku wyniósł 49,3 mln zł wobec 61 mln zł zysku rok wcześniej - poinformowała spółka w raporcie. Konsensus PAP zakładał 57,6 mln zł zysku.

Skonsolidowana sprzedaż Grupy Eurocash w drugim kwartale 2014 roku wzrosła o 2,14 proc. r/r, do 4,29 mld zł. Ankietowani przez PAP analitycy spodziewali się przychodów na poziomie 4,12 mld zł.

Spółka wyjaśniła w komentarzu do wyników, że na wzrost sprzedaży miał wpływ efekt kalendarzowy związany z przesunięciem świąt wielkanocnych do II kwartału 2014 r. .

Skonsolidowana marża brutto w drugim kwartale wzrosła o 0,52 p.p. do poziomu 10,68 proc.

_ - Główną przyczyną wzrostu marży brutto w 2 kwartale 2014 r. w porównaniu do 2 kwartału 2013 r. była wyższa marża na alkoholu oraz odzyskanie kontroli operacyjnej w Eurocash Dystrybucja _ - podała spółka.

Zysk operacyjny grupy Eurocash w drugim kwartale sięgnął 69,6 mln zł wobec 77,2 mln zł konsensusu PAP i 84,3 mln zł przed rokiem.

Wynik EBITDA grupy wyniósł w drugim kwartale 2014 roku 100,85 mln zł wobec 111,5 mln zł oczekiwanych przez rynek i 112,7 mln zł rok wcześniej. Marża EBITDA spadła o 0,33 p.p i do 2,35 proc.

Eurocash podał, że spadek poziomu EBITDA pomimo stabilnego poziomu sprzedaży oraz wzrostu marży brutto był spowodowany wzrostem kosztów sprzedaży oraz kosztów ogólnego zarządu w samym II kwartale oraz całym pierwszym półroczu 2014 r.

_ - Na wzrost kosztów sprzedaży istotny wpływ miały zwiększone wydatki na akcje marketingowe i wsparcie sił sprzedaży. Wzrost kosztów ogólnego zarządu był szczególnie widoczny w II kwartale i wiązał się ze wzrostem struktur odpowiedzialnych za ekspansję. Dodatkowo w pierwszym półroczu 2014 r. Grupa Eurocash ponosiła wyższe koszty logistyki, co jest związane z procesem integracji systemów logistycznych Eurocash Dystrybucja i Delikatesów Centrum _ - napisano.

W II kwartale 2014 roku sprzedaż formatu Cash & Carry do odbiorców zewnętrznych wyniosła 1,21 mld zł i wzrosła o prawie 8,5 proc. rdr. Wzrost sprzedaży LFL dla stałej liczby hurtowni dyskontowych wyniósł 2,57 proc., a bez uwzględniania kategorii wyrobów tytoniowych oraz kart telefonicznych wzrost sprzedaży LFL sięgnął 2,87 proc.

Sprzedaż hurtowa Eurocashu z centrów dystrybucyjnych Delikatesy Centrum wyniosła w drugim kwartale 450 mln zł i wzrosła o 17,9 proc. rdr.

Sprzedaż hurtowa dla stałej liczby sklepów należących do sieci Delikatesy Centrum wzrosła o 6,15 proc.

Sprzedaż KDWT do klientów zewnętrznych wyniosła w II kwartale 2014 r. 818,68 mln zł i zwiększyła się o 6,72 proc. rok do roku, a sprzedaż do klientów zewnętrznych zrealizowana przez Eurocash Gastronomia spadła o 28,7 proc. rdr do 146,49 mln zł.

Sprzedaż do klientów zewnętrznych Eurocash Dystrybucja wyniosła 1,11 mld zł, co stanowi spadek o 11,8 proc. rdr. Spadek sprzedaży był spowodowany przede wszystkim zakończeniem współpracy z siecią Stokrotka oraz transferem lokalizacji cash&carry do Eurocash Cash&Carry.

Po pierwszym półroczu 2014 roku grupa Eurocash ma 8,01 mld zł przychodów, 142,4 mln zł EBITDA, 81,6 mln zł zysku operacyjnego i 50,7 mln zł zysku netto.

Porównaj na wykresach spółki i indeksy Dodaj wykresy do Twojej strony internetowej

giełda
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)