_ Chcemy być obecni w krajach Europy Środkowej i Wschodniej, znacząco zwiększyć sprzedaż w regionie CEE. W grudniu 2011 r. zaczęliśmy sprzedaż na Łotwie i w Estonii. W ciągu roku planujemy wejść także na rynki na Węgrzech, w Słowenii i Bułgarii _ - powiedział Michał Rumiński.
Dodał, że do końca 2012 roku w zasięgu ABC Data ma znajdować się 100 mln osób w części regionu wschodnio- i środkowoeuropejskiego, należącej do Unii Europejskiej.
W tej chwili ABC Data prowadzi sprzedaż w Czechach, Rumunii, Estonii oraz na Słowacji, Litwie i Łotwie. Sprzedaż w tym regionie stanowiła w 2011 r. 26 proc. ogółu sprzedaży.
Grupa zamierza też w bieżącym roku wzbogacić ofertę produktów sprzedawanych pod własną marką Colorovo. Decyzje o nowej ofercie mają zostać podjęte do końca I kwartału 2012 r.
_ W tej chwili wybieramy produkty, które wejdą do nowej oferty. Przeprowadziliśmy wstępną selekcję. Do końca marca podejmiemy wewnętrzną decyzję _ - powiedział prezes.
_ Na przełomie I i II półrocza wprowadzimy produkty akcesoryjne, uzupełniające portfel Colorovo. Drugi obszar naszych zainteresowań to IT. Tu nowe produkty planujemy przedstawić w II połowie roku _ - dodał. W ciągu 12 miesięcy 2011 r. grupa wypracowała 3,27 mld zł przychodów, 66,12 mln zł zysku operacyjnego i 70,88 mln zł zysku netto.