- poinformowała spółka w komentarzu do wyników za II kwartał.
"Zarząd Eldorado pozytywnie ocenia realizację wyników grupy za II kwartał 2005 roku i przewiduje, że osiągnięcie skonsolidowanej sprzedaży grupy kapitałowej Eldorado może nastąpić na poziomie o kilka procent niższym od planowanego, przy jednoczesnej pełnej realizacji wszystkich pozostałych założeń tegorocznego planu działania grupy kapitałowej Eldorado" - napisano w komentarzu.
Grupa Eldorado informowała wcześniej, że przychody ze sprzedaży mają w tym roku wzrosnąć o 33,5 proc. do 1,508 mld zł, a zysk netto będzie wyższy od ubiegłorocznego, kiedy wyniósł 14,58 mln zł.
W drugim kwartale Eldorado otworzyło trzy nowe supermarkety "Stokrotka", zwiększając liczbę supermarketów w tej sieci do 49.
"W drugim kwartale 2005 roku grupa otworzyła trzy nowe supermarkety, co wiązało się z poniesieniem +kosztów przedotwarciowych+ w kwocie 985,4 tys. zł, jednorazowo obciążających rachunek zysków i strat (w II kwartale 2004 – 420,5 tys. zł). Ogółem od początku roku poniesiono 1.734,7 tys. zł +kosztów przedotwarciowych+ (wobec 422 tys. zł w 2004 roku)" - napisano.
W drugim kwartale sieć sklepów franchisingowych "Groszek" powiększyła się o 21 nowych sklepów i po pierwszym półroczu liczyła 411 placówek.