Stalprodukt zamierza w latach 2007-2008 przeznaczyć około 450 mln zł na inwestycje, m.in. na zwiększenie mocy produkcyjnych i rozwój sieci dystrybucji, co ma pozwolić na podwojenie przychodów grupy w ciągu dwóch lat.
Spółka pomimo inwestycji zamierza przeznaczać na dywidendę do 30 proc. zysku netto - poinformował Stalprodukt w komunikacie. "Nakłady inwestycyjne wyniosą w latach 2007-2008 ok. 450 mln zł, z czego 230 mln zł w segment blach, natomiast 220 mln zł w segment profili, rozwój sieci dystrybucji oraz głębsze przetwórstwo wyrobów" - napisano w komunikacie.
"W opinii zarządu spółki realizacja powyższych inwestycji doprowadzi w ciągu najbliższych 2 lat do podwojenia przychodów ze sprzedaży grupy kapitałowej Stalprodukt SA, w stosunku do wykonania roku 2006" - dodano.
_ Strategia Stalproduktu zakłada wybudowanie nowych hal o łącznej powierzchni 61.900 metrów kw. _W II etapie rozwoju segmentu blach transformatorowych Stalprodukt zwiększy zdolności produkcyjne do 100 tys. ton na rok. Po zakończeniu rozbudowy zdolności produkcyjnych w segmencie blach, spółka planuje wprowadzenie do produkcji nowych gatunków blach transformatorowych, tzw. blach HiB.
W I etapie rozwoju produkcji blach, Stalprodukt zwiększył moce z 40 tys. ton na rok do około 58 tys. ton. Inwestycja zakończyła się w III kwartale 2006 roku.
"Analiza rynku blach transformatorowych wskazuje na bardzo pozytywne perspektywy rozwoju tego produktu. Aktualnie popyt na blachy transformatorowe przewyższa podaż. Przewiduje się, że podobna sytuacja utrzyma się w ciągu następnych 10 lat, mimo realizowanych inwestycji w rozwój zdolności produkcyjnych blach. Spodziewany wzrost zużycia blach transformatorowych na świecie do roku 2015 wynosi 40 proc." - napisano w komunikacie.
Strategia Stalproduktu zakłada także, że w latach 2007-2008 kontynuowana będzie realizacja projektu centrów serwisowych blach gorąco- i zimnowalcowanych. Uruchomiona także zostanie, w 2008 roku, produkcja nowych typów profili.
Do produkcji profili otwartych jedna z planowanych linii przeznaczona będzie do produkcji nowego typu barier drogowych, natomiast druga - do produkcji profili otwartych perforowanych, z przeznaczeniem dla budownictwa.
W ramach rozwoju sieci dystrybucji Stalprodukt planuje zakup i uruchomienie dwóch dodatkowych składów handlowych.
Spółka szacuje, że po zakończeniu inwestycji zdolności produkcyjne grupy w segmencie kształtowników zimnogiętych wyniosą 400 tys. ton na rok, w segmencie barier drogowych 30 tys. ton na rok, a w segmencie centrów serwisowych blach 250 tys. ton na rok.
Stalprodukt szacuje, że w efekcie planowanych inwestycji zwiększy zatrudnienie w grupie. Średnie zatrudnienie ma wzrosnąć w latach 2007-2008 łącznie o 360 osób, z czego w 2007 roku o 170 osób, natomiast w 2008 roku o 190 osób.
_ Pomimo zaplanowanych inwestycji, spółka zamierza wypłacać dywidendę. _"Spółka zamierza utrzymać dotychczasową politykę w tym zakresie, która zakłada przeznaczanie na dywidendę do 30 proc. rocznego jednostkowego zysku netto" - napisano w komunikacie.
Po czterech kwartałach 2006 roku grupa Stalproduktu osiągnęła 1,3 mld zł przychodów, 337,3 mln zł zysku operacyjnego oraz 272,8 mln zł zysku netto przypadającego akcjonariuszom jednostki dominującej.