Strategia spółki Swarzędz zakłada, że w roku 2011 przychody ze sprzedaży wyniosą 150 mln zł, co oznacza średnioroczny wzrost w wysokości 75 proc. w latach 2008-2011 - poinformował Swarzędz.
Wzrost przychodów w sprzedaży detalicznej ma nastąpić m.in. poprzez rozszerzenie grupy klientów docelowych, re-pozycjonowanie marki Swarzędz, wprowadzenie do oferty elementów wyposażenia wnętrz ("dekor"), zapewnienie lepszej dystrybucji dzięki restrukturyzacji sieci salonów sprzedaży.
W sprzedaży instytucjonalnej wzrost przychodów ma być wynikiem rozwoju eksportu i wejścia w nowe rynki zbytu (rynek kompleksowego wyposażenia obiektów hotelowych).
Sprzedaż produktów będzie odbywać się wyłącznie we własnych salonach spółki, a ich liczba może docelowo wynieść 40-50.
"Docelowa liczba salonów zależeć będzie w dużej mierze od wzrostu zamożności społeczeństwa i rachunku ekonomicznego, ale szacunkowa liczba to 20-25 salonów w pierwszym etapie i docelowo do około 40- 50 salonów w Polsce" - napisano w komunikacie.
Swarzędz chce zwiększyć moce produkcyjne poprzez zakup fabryki mebli tapicerowanych oraz budowę nowych fabryk w Swarzędzu i w Kościanie.
Spółka nie wyklucza kolejnych akwizycji lub współpracy z innymi zakładami.
Strategia spółki zakłada też połączenie spółek zależnych w jedną wielozakładową spółkę produkcyjną, utworzenie magazynu centralnego na potrzeby produkcji i sprzedaży oraz utworzenie centralnej modelarni.