Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Taką dywidendę chce wypłacić Komputronik

0
Podziel się:

Sklep planuje rekomendowanie walnemu zgromadzeniu przeznaczenie na dywidendę do 20 procent z zysku za ubiegły rok obrotowy.

Taką dywidendę chce wypłacić Komputronik
(Nyul/Dreamstime)

Zarząd Komputronika nadal planuje rekomendowanie walnemu zgromadzeniu przeznaczenie na dywidendę do 20 procent z zysku za rok obrotowy 2011/12 (kwiecień 2011 - marzec 2012), wynika z wypowiedzi prezesa Wojciecha Buczkowskiego dla agencji ISB. Wcześniej Komputronik podniósł swoje prognozy finansowe.

_ - Wyższy zysk oznaczać będzie, że w przypadku decyzji walnego zgromadzenia o dywidendzie na poziomie 20 procent, wypłata dla akcjonariuszy będzie większa. Jednak naszym priorytetem jest sukcesywne zmniejszanie obecnego zadłużenia spółki i tym samym zmniejszanie kosztów jego obsługi _ - powiedział ISB Buczkowski odpowiadając na pytanie, czy wyższy zysk może skłonić zarząd do podniesienia rekomendacji.

W zeszłym tygodniu Komputronik podniósł prognozę skonsolidowanego zysku netto na rok finansowy 2011/12 (kończący się 31 marca 2012) o 18 procent do 17,30 mln zł, podała spółka w komunikacie. Podniesiono też prognozy przychodów (do 1,028 mln zł) i wyniku EBITDA (do 38,2 mln zł). Spółka podała też, że IV kwartał roku kalendarzowego był dla niej rekordowy zarówno pod względem przychodów, jak i osiągniętych zysków operacyjnych.

_ - Przygotowując poprzednią prognozę byliśmy bardzo konserwatywni. Założyliśmy szereg czynników, takich jak m.in. załamanie na rynku walut czy agresywna akcja cenowa konkurencji, które nie wystąpiły. Dlatego zdecydowaliśmy się na podniesienie prognoz. Natomiast przyszła sytuacja na rynku i jej rozwój pozostają bardzo trudne do przewidzenia _ - powiedział Buczkowski.

Po pierwszej połowie roku obrotowego Komputronik ma 1,55 mln zł skonsolidowanego zysku netto, 12,12 mln zł EBITDA oraz 447,67 mln zł przychodów.

Porównaj na wykresach spółki i indeksy

giełda
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)