*Grupa TelForceOne spodziewa się w tym roku wzrostu wyników. Firma planuje wzrost wydatków na marketing i promocję aparatów marki myPhone i liczy na wzrost ich sprzedaży. *
Działania te będą wymagać dodatkowego finansowania, rzędu 5-10 mln złotych. W grę wchodzi finansowanie dłużne albo emisja akcji, najprawdopodobniej kierowana.
_ - Należy oczekiwać w tym roku lepszych wyników niż w 2009 roku _ - poinformował Wiesław Żywicki, wiceprezes zarządu.
W ubiegłym roku grupa miała 1,9 mln zł zysku netto i 105,5 mln zł przychodów.
Zdaniem wiceprezesa wpływ na poprawę rezultatów finansowych będzie miał efekt przeprowadzonych działań naprawczych w poszczególnych spółkach z grupy. W grupie nie będzie już podmiotów nierentownych, co korzystnie wpłynie na wyniki. Planowane jest też zwiększenie sprzedaży aparatów marki myPhone w wyniku wzmożonej akcji marketingowej. Nie bez znaczenia będą też czynniki makroekonomiczne.
_ - Ustabilizowały się kursy walut. Ich obecny poziom jest dla nas korzystny _ - powiedziała Lidia Papierowska, dyrektor finansowy firmy.
W 2009 roku o 36,8 proc. spadły koszty sprzedaży, natomiast skonsolidowane koszty ogólnego zarządu spadły o 16,9 proc. Firma skoncentrowała się na produktach wysokomarżowych. Zmieniony został model biznesowy sieci Teletorium, co doprowadziło do uzyskania przez nią pozytywnego wyniku netto. W wyniku optymalizacji zlikwidowano 44 nierentowne punkty sieci, a pozostałe funkcjonują w jednolitym modelu franczyzowym.
W całym 2009 roku sprzedano ponad 113 tys. aparatów marki myPhone. Wyniki sprzedaży rosły średnio o kilkadziesiąt procent kwartał do kwartału. Zdaniem wiceprezesa, sprzedaż w tym roku 150.000-160.000 sztuk są w naszym zasięgu.
TelForceOne zamierza w tym roku przeprowadzić kampanię promocyjną. Przedstawiciele spółki oceniają, że wymagałaby ona dodatkowego finansowania. Firma chciałaby pozyskać między 5 a 10 mln złotych.
_ - Rozważamy dwa warianty - finansowanie dłużne i emisję akcji _ - powiedział wiceprezes.
Dodał, że w grę wchodziłaby emisja kierowana. Mogłoby do niej dojść jeszcze w tym półroczu.
Wiceprezes ocenia, że potencjalnych odbiorców aparatów dla seniorów, z dużymi klawiszami i uproszczoną funkcjonalnością, jest między 3 a 5 milionów.
Do końca 2009 roku spółka wprowadziła 17 modeli telefonów. Kolejne modele są wprowadzane w pierwszych miesiącach tego roku.