Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

TIM planuje przejęcia dystrybutorów

0
Podziel się:

TIM zamierza kontynuować proces budowy grupy kapitałowej i dalsze akwizycje. Spółka jest zainteresowana przejęciem firmy dystrybucyjnej, wykorzystującej kanał sprzedaży w internecie.

TIM planuje przejęcia dystrybutorów
(Rennett Stowe/CC/Flickr)

_ - TIM zamierza kontynuować proces budowy grupy kapitałowej i dalsze akwizycje. Spółka jest zainteresowana przejęciem firmy dystrybucyjnej, wykorzystującej kanał sprzedaży w internecie _ - poinformował prezes zarządu TIM Krzysztof Folta.

_ - Grupę kapitałową TIM planujemy powiększać za sprawą akwizycji firm dystrybucyjnych, działających w nowoczesnych technologiach. Najbliższa perspektywa, lata 2012-2013 to czas poszerzania oferty asortymentowej i zwiększania liczby klientów przede wszystkim spoza sektora budowlanego. Pierwszych efektów naszych działań spodziewamy się za 12-24 miesięcy _ - powiedział Folta.

_ - Na przejmowaną spółkę jesteśmy gotowi wydać 50-100 mln zł. Obecnie nie prowadzimy jednak zaawansowanych rozmów nad żadnym przejęciem _ - dodał.

W 2011 r. przychody ze sprzedaży TIM SA wyniosły 389,3 mln i były o ponad 17 proc. wyższe niż rok wcześnej. Zysk operacyjny spółki wzrósł o 42,1 proc. rdr z 10,6 mln zł do 15,1 mln zł, zaś zysk netto o 33 proc. z 10,1 mln zł do 13,5 mln zł. Spółka liczy na dalszą poprawę wyników w tym roku.

_ - Naszym celem jest wzrost zysku EBITDA o 6,5 proc. w tym roku, jeśli nie pogorszy się sytuacja w branży. Wiele zależy od otoczenia rynkowego _ - powiedział Folta.

Debiut spółki Rotopino.pl, wchodzącej w skład grupy kapitałowej TIM, jest planowany, nie nastąpi on jednak przed 2014 rokiem.

_ - Gdy Rotopino spełni warunki wejdzie na giełdę. Spółka ma wciąż zbyt małą kapitalizację. Debiut giełdowy najwcześniej możliwy jest w 2014 roku _ - powiedział Folta.

Porównaj na wykresach spółki i indeksy Dodaj wykresy do Twojej strony internetowej

giełda
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(0)