Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

TPSA dobrze realizuje porozumienie, ale...

0
Podziel się:

TPSA dobrze realizuje porozumienie z regulatorem rynku a średnia wartość KPI oscyluje wokół 96 procent, wynika z kwartalnego raportu przedstawionego przez UKE.

TPSA dobrze realizuje porozumienie, ale...

Telekomunikacja Polska (TPSA)
dobrze realizuje porozumienie z regulatorem rynku a średnia wartość KPI (kluczowe wskaźniki efektywności dotyczące wykonywania procesów biznesowych przez TPSA, służące do monitoringu postanowień porozumienia) oscyluje wokół 96 procent, wynika z kwartalnego raportu przedstawionego przez Urząd Komunikacji Elektronicznej (UKE). Urząd ocenia jednak, że TPSA może dyskryminować swojego największego konkurenta, czyli Netię.

_ - Porównanie średnich ze wskaźników niedyskryminacji hurtu i detalu nie wykazuje dyskryminacyjnego traktowania OA [operatorów alternatywnych] względem detalu TP w III kw. 2011 r. Problemy z zachowaniem zasady niedyskryminacji dotyczą nadal wskaźników średniego czasu realizacji usługi internetowej oraz sprawności realizacji procesu dostarczania usług szerokopasmowych. Wskaźniki agregujące indywidualne wartości KPI dla każdego operatora wykazują nierównoważne traktowanie Netii względem innych kluczowych operatorów (PTK Centertel, PTC i Telefonia Dialog) _ - czytamy w raporcie.

W wyniku porozumienia między UKE a TPSA, regulator rynku zawiesił proces podziału spółki na część detaliczną i hurtową. Natomiast TPSA zobowiązała się do przeprowadzenia procesu inwestycyjnego a także wprowadzenia zasad, które uniemożliwią dyskryminację operatorów alternatywnych (OA) w stosunku do działu detalicznego grupy.

KPI (Key Performance Indicators) to wskaźniki wybrane przez regulatora, TPSA oraz operatorów alternatywnych, które (w tym przypadku) mają wskazać, czy dział hurtowy operatora dominującego nie dyskryminuje operatorów alternatywnych. Monitorowanie tych wskaźników jest częścią porozumienia, które ma zapobiec przymusowemu podziałowi TPSA na część hurtową i detaliczną. Wśród KPI obecnie raportowanych przez spółką są takie wskaźniki jak: liczba uszkodzeń na 100 linii głosowych, średnia terminowość świadczenia usług, itd.

Ostateczne, w raporcie za III kw., UKE przyznało TPSA oceny pozytywne za _ przestrzeganie zasady niedyskryminacji OA względem detalu TP zmierzone wskaźnikami niedyskryminacji _ oraz za _ dokładanie należytej staranności do obsługi procesów dotyczących każdej z trzech usług hurtowych _. Natomiast negatywną ocenę przyznano za _ przestrzeganie zasady równego traktowania OA. Netia (największy konkurent TP na rynku detalicznym) uzyskuje niższe poziomy obsługi względem innych kluczowych OA _.

giełda
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)