Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Travelplanet.pl odrabia straty

0
Podziel się:

Travelplanet.pl opublikował raport finansowy za pierwsze półrocze 2011, który pokazuje, że Spółka osiągnęła bardzo dobre wyniki finansowe i zrealizowała plan biznesowy z początku roku.

Travelplanet.pl odrabia straty
(felipe_gabaldon/CC/Flickr)

*Travelplanet.pl opublikował raport finansowy za pierwsze półrocze 2011, który pokazuje, że Spółka osiągnęła bardzo dobre wyniki finansowe i zrealizowała plan biznesowy z początku roku. W drugim kwartale nastąpił wzrost przychodów o 9 procent, a koszty spadły o 7 procent. *

Spółka zamierza w dalszym ciągu trzymać w ryzach wydatki i systematycznie zwiększać dynamikę sprzedaży. W serwisie Travelplnet.pl pojawi się rozbudowana sekcja narciarska.


- _ Nastąpiła znacząca poprawa wyników finansowych Spółki - wynika ze sprawozdania za pierwsze półrocze 2011 _ *- *mówi Bożena Garbińska, p.o prezes zarządu Travelplanet.pl - _ Zmniejszyliśmy stratę o 766 tys. złotych w porównaniu z analogicznym okresem 2010. Rezultat jest zgodny z naszymi planami, na podstawie, których opublikowaliśmy prognozę o zamknięciu roku 2011 zyskiem netto w wysokości 500 tys. zł _- dodaje.

Przychody w drugim kwartale 2011 wyniosły 3,9 mln złotych i były o 9 procent większe od przychodów z drugiego kwartału 2010. Spółka zmniejszyła również koszty operacyjne o 7,2 procent **w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego.

-_ Wzrost wynika z uruchomienia nowej strony w technologii MDS Webservice, która pozwala na zakup oferty turystycznej od początku do końca w internecie bez udziału sprzedawcy _ - *wyjaśnia Jerzy Krawczyk, doradca biznesowy zarządu Travelplanet.pl,* twórca sukcesu spółki TETA SA. - Również dobra sytuacja na rynku turystycznym pomogła w osiągnięciu lepszych wyników. Jestem przekonany, że następne kwartały będą równie korzystne dla spółki, a przychody będą rosły w jeszcze szybszym tempie**. **Zarząd planuje konsekwentne zwiększanie sprawności operacyjnej, a to oznacza dalszą poprawę wyników finansowych.

Spółka w pierwszym półroczu roku zmniejszyła koszty operacyjne o ponad 9 procent tj. z 10 271 tys. zł 2010 na 9 508 tys. zł w dwóch pierwszych kwartałach 2011.

- _ Planujemy utrzymanie dynamiki sprzedaży _- mówi Bożena Garbińska. - Jesienią, która jest tradycyjnie gorszym okresem w turystyce, rusza nowa sekcja narciarska w naszym serwisie travelplanet.pl. Zawiera kompleksową ofertę dla narciarzy, snowboardzistów i ich rodzin. Naszą ambicją jest zaprezentowanie najlepszej zimowej oferty na rynku.

- _ Planujemy, iż to nowe podejście do sprzedaży oferty zimowej wpłynie na zwiększenie przychodów w okresie czwartego kwartału 2011 i pierwszego kwartału 2012 _ - dodaje Jerzy Krawczyk.

Całkowita wartość sprzedaży oferty turystycznej i biletów lotniczych w drugim kwartale 2011 wyniosła 37,7 mln PLN i była wyższa o 13,6 procent w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego. W 2010 wartość sprzedaży wyniosła 33,2 mln zł.

giełda
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(0)