Grupa TVN, która w 2008 roku przewiduje 20-22-proc. wzrost przychodów i 37 proc. marżę EBITDA, jest zadowolona z IV kwartału i podtrzymuje tegoroczne prognozy.
W 2009 roku przychody będą dalej rosnąć, co potwierdza większa ror do roku sprzedaż reklam na styczeń.
_ - Rynek w IV kwartale wygląda bardzo dobrze. Podtrzymujemy prognozy. Nasze wyniki na pewno nie będą gorsze od prognoz _ - poinformowała wiceprezes TVN Karen Burgess.
Pytana o przyszłoroczne wyniki wiceprezes jest ostrożnie optymistyczna.
_ - Jesteśmy po rozmowach z reklamodawcami. Niektórzy z nich mają problemy, ale niewielu. Generalnie są ostrożnie optymistyczni. Chcą wydać co najmniej tyle, ile wydali w tym roku. Niektórzy chcą nawet wydać u nas więcej. Nie chcę jednak komentować sytuacji na całym rynku, mogę tylko mówić o naszych negocjacjach, które były zadowalające _ - powiedziała.
_ - Na styczeń nie podnosiliśmy realnie cen reklam, bo styczeń i luty są sezonowo słabymi miesiącami na rynku reklamowym. Mogę już powiedzieć, że styczeń wypadł dla nas dobrze. Mamy więcej pieniędzy z zabukowanych reklam w styczniu 2009 niż mieliśmy w styczniu 2008 roku. Generalnie jeśli chodzi o przyszły rok jestem raczej optymistką niż pesymistką. Przychody Grupy TVN będą rosły _ - dodała.
Na pytanie PAP, czy prognozy 3-5 proc. wzrostu sprzedaży TVN w 2009 roku są trafione odpowiedziała:
_ - Nie chcę się odnosić do tych przewidywań. W lutym opublikujemy nasze prognozy. Proszę jednak zwrócić uwagę, że dotychczas osiągaliśmy zazwyczaj lepsze wyniki niż wskazywały na to prognozy analityków _.
Po trzech kw. 2008 roku przychody Grupy TVN wzrosły o 26,3 proc. do 1,3 mld zł. Marża EBITDA wyniosła 35,9 proc. w porównaniu do 33 proc. w analogicznym okresie 2007 r.