Według analityków grupa medialna TVN mogła osiągnąć w III kwartale zysk netto na poziomie 34-56 mln zł przy konsensusie na poziomie 45 mln zł. W III kwartale zeszłego roku TVN miał zysk netto na poziomie 58,1 mln zł.
Skonsolidowane przychody TVN w III kw. mogły wynieść od 481 do 501 mln zł wobec 428 mln zł przed rokiem, oczekują analitycy.
- _ Szacujemy, że cały rynek reklamy jak i reklamy TV wzrósł w III kwartale o 9 proc. w skali roku. Oczekujemy, że przychody segmentu telewizyjnego TVNu wzrosnąo 9.4 procent _ – czytamy w raporcie analityków DM Millenium.
Analitycy DI BRE zgadzają się, że III kw. minął pod znakiem dobrej koniunktury na rynku reklamowych ich zdaniem przychody reklamowe w skali całej grupy wzrosły o 7,6 proc., a w samym segmencie internetowym wzrósł wyniósł 19 procent.
Z przewidywań pięciu domów maklerskich uwzględnionych w ankiecie zysk operacyjny na poziomie grupy mógł wynieść 22-39 mln zł wobec 3,7 mln zł straty przed rokiem.