Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

TVN zarobił najwięcej na sprzdaży reklam w 2009 roku

0
Podziel się:

wpływy z reklam wśród stacji telewizyjnych miał TVN i wyniosły one 2,85 mld złotych.

TVN zarobił najwięcej na sprzdaży reklam w 2009 roku
(slavin fpo/CC/Flickr)

*W 2009 roku największe cennikowe wpływy z reklam wśród stacji telewizyjnych miał TVN i wyniosły one 2,85 mld zł (dane nie uwzględniają rabatów), czyli o 0,6 proc. więcej niż w 2008 roku. Drugie miejsce zajęła Telewizja Polsat, która zanotowała przychody reklamowe na poziomie 2,63 mld zł, czyli o 4 proc. mniej niż rok wcześniej. *
Na trzeciej pozycji była TVP1 z kwotą 1,77 mld zł, czyli o 19,9 proc. wyższą niż rok wcześniej. Natomiast TVP2, czwarta w rankingu, odnotowała wzrost wpływów z reklam w ubiegłym roku o 18,7 proc. do 1,15 mld zł.

Piątą lokatę zajęła stacja VIVA Polska, która była jednocześnie liderem kanałów tematycznych. Jej przychody wyniosły 382 mln zł i były o 148,3 proc. wyższe niż w 2008 roku.

*W 2009 roku spadła oglądalność TVN *
W 2009 roku całodobowy udział kanału TVN w rynku spadł do 13,94 proc. z 15,01 proc. w 2008 roku - podały Wirtualnemedia.pl na podstawie danych TNS OBOP.

Całodobowy udział Polsatu spadł w 2009 roku do 14,79 proc. z 15,6 proc., udział TVP1 spadł do 21,42 proc. z 23,32 proc., a TVP2 do 15,2 proc. z 16,71 procent.

W ubiegłym roku oglądalność kanału TVN w komercyjnej grupie docelowej (16-49 lat) całodobowo spadła do 15,30 proc. z 16,75 proc. w 2008 roku, a Polsatu spadła do 17,29 proc. z 18,23 proc.

TVP1 zmniejszył udział w grupie komercyjnej całodobowo do 18,08 proc. z 19,88 proc., zaś TVP2 do 14,21 proc. z 15,58 procent.

W przypadku grupy docelowej TVN, (czyli 16-49 lat, miasta 100 tys. plus)
udział kanału TVN całodobowo spadł w 2009 roku do 16,69 proc. z 18,17 proc., a Polsatu spadł do 15,30 proc. z 16,56 proc. rok wcześniej.

giełda
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)