Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Vistula chce osiągnąć 200 mln zł przychodów na koniec 2007 roku

0
Podziel się:

Vistula, producent i dystrybutor odzieży, prognozuje na koniec 2007 roku wzrost przychodów ze sprzedaży do 200 mln zł. Spółka chce osiągnąć kapitalizację rynkową na poziomie 250 mln zł

- poinformowali w poniedziałek na konferencji prasowej przedstawiciele Vistuli.

Spółka planuje również wzrost wartości rynkowej marki Vistula do 100 mln zł. Według wyceny własnej, obecnie marka warta jest 45 mln zł, a na koniec 2004 roku wyceniano ją na 34 mln zł.

W ramach strategii na najbliższe lata Vistula chce kontynuować proces przekształcania działalności z modelu produkcyjnego na dystrybucyjny.

"Chcemy skupić się na zarządzaniu markami i siecią dystrybucji, a stopniowo minimalizować produkcję. Planujemy, że w 2007 roku tylko 10 proc. przychodów będzie pochodzić z produkcji" - powiedział prezes Michał Wójcik.

26 września Vistula podpisała 5-letnią umowę na wyłączną dystrybucję artykułów marki GAS, należącej do włoskiej firmy Grotto SpA. Firma oferuje odzież damską i męską typu jeans i casual.

W ciągu trzech lat Vistula chce otworzyć co najmniej 10 sklepów firmowych pod tą marką. Pierwszy z nich uruchomiony będzie w listopadzie tego roku w Katowicach.

Koszty związane z otwarciem sklepów wyniosą 7,5 mln zł.

Vistula pracuje nad rozszerzeniem asortymentu o formalną kolekcję dla kobiet. Spółka chce przejąć jedną z istniejących firm specjalizujących się w produkcji damskiej odzieży z wyższej półki. Obecnie Vistula prowadzi rozmowy z polskimi i zagranicznymi firmami.

Na koniec roku Vistula chce zwiększyć liczbę własnych sklepów o co najmniej 5 kolejnych. Obecnie spółka ma 53 placówki, a w połowie 2006 roku ma ich być około 66.

Udział sprzedaży detalicznej w przychodach Vistuli wyniesie w tym roku 52,7 proc. w stosunku do 36,5 proc. w 2004 roku.

W październiku Vistula wejdzie na rynki zagraniczne. Spółka otworzy dwa salony na Łotwie w Rydze i jeden w Czechach (Praga). W przyszłym roku Vistula chce zaistnieć także na Węgrzech, Ukrainie i Litwie.

Przedstawiciele spółki podtrzymali prognozy na 2005 rok, zakładające osiągnięcie 16 mln zł zysku netto i 133 mln zł przychodów.

Eksport będzie utrzymywał się na poziomie zbliżonym do ubiegłorocznego i będzie stanowił 23 proc. przychodów.

Spółka posiada trzy marki własne: Vistula, Lantier i Luigi Vesari oraz dwie marki obce: Murphy&Nye i Gas.

giełda
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(0)