Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Wydawca "Gazety Wyborczej" miał stratę

0
Podziel się:

Grupa w drugim kwartale miała gorsze wyniki niż przed rokiem.

Wydawca "Gazety Wyborczej" miał stratę
(Gripas/Dreamstime)

Grupa Agory miała w drugim kwartale 2014 roku 1 mln zł straty netto przypadającej na akcjonariuszy jednostki dominującej wobec 1,3 mln zł zysku netto w drugim kwartale 2013 r. Strata netto okazała się niższa od oczekiwań analityków, którzy spodziewali się 4,2 mln zł straty.

Wynik operacyjny grupy Agory w II kw. 2014 roku wyniósł 0 mln zł, podczas gdy rok wcześniej firma miała 4,3 mln zł zysku. Analitycy oczekiwali wyniku EBIT na poziomie minus 4,1 mln zł. Zysk EBITDA spółki w II kw. 2014 r. spadł do 24,1 mln zł z 28,2 mln zł w analogicznym okresie 2013 roku. Analitycy oczekiwali zysku EBITDA na poziomie 19,6 mln zł.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży Agory wyniosły w II kw. 2014 roku 270,8 mln zł wobec 272 mln zł rok wcześniej i były zgodne ze średnią prognoz rynkowych, która zakładała 262 mln zł.

W całym pierwszym półroczu Agora zanotowała na poziomie grupy 524,8 mln zł przychodów ze sprzedaży, 9,6 mln zł straty EBIT, 38,3 mln zł EBITDA oraz 10,6 mln zł straty netto.

W raporcie wynikowym Agora poinformowała, że rynek reklamy w 2014 roku zanotuje wzrost w przedziale 1-3 proc. Wydatki na reklamę w telewizji wzrosną o 3-6 proc., w internecie o 5-8 proc., w radio o 4-7 proc. i w kinach o 0-3 proc. Spółka spodziewa się spadku reklamy w segmencie czasopisma o 9-13 proc., w dziennikach o 20-24 proc. Z kolei reklama zewnętrzna ma zanotować dynamikę od minus 1 proc. do plus 2 proc.

_ - Spółka skorygowała swoje estymacje co do potencjalnego wzrostu wydatków na reklamę w telewizji, radiu oraz w kinie. Zmianie uległa również estymacja wzrostu całkowitych wydatków na reklamę w Polsce w 2014 r. Bez zmian pozostały szacunki dotyczące dynamiki wydatków na reklamę w prasie oraz na nośnikach reklamy zewnętrznej _ - podano w raporcie.

giełda
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)