Mimo poprawy potencjału wzrostu sprzedaży LFL w sklepach w Polsce, głównym czynnikiem wzrostu dla polskich detalistów w 2014 r. pozostanie wzrost powierzchni sklepowej za granicą - oceniają analitycy DI Investors. Podnoszą rekomendację LPP do _ neutralnie _ z _ redukuj _, a wycenę Eurocash obniżają do 37 zł z 50 zł.
_ - (...) Wzrost sprzedaży detalicznej w kraju przyspieszył w listopadzie 2013 do 4,2 proc., głównie w wyniku poprawy nastrojów konsumenckich i mniejszej presji na zwolnienia na rynku pracy. Jednak konsumenci wciąż pozostają ostrożni, a rynek detaliczny staje się coraz bardziej nasycony _ - napisano w raporcie.
_ - Żeby utrzymać się na ścieżce wzrostu LPP, CCC i AmRest muszą skupić się na ekspansji zagranicznej oraz podwoić swoją powierzchnię sklepów/restauracji za granicą w przeciągu 3-5 lat. Tym razem krajowi detaliści zamierzają celować w zachodnie rynki _ - dodano.
Analitycy podali, że obniżyli swoje prognozy dla Eurocash._ _
_ - Spadek dynamiki sprzedaży like-for-like w Biedronce (-0,1 proc. w IV kw. 2013) pokazuje, że polski rynek FMCG nie wyszedł jeszcze z kryzysu. Ponadto wzrost akcyzy na wódkę i zakończenie współpracy ze Stokrotką oraz British American Tobacco nakładają dodatkową presję na zyski spółki _ - poinformowali.