Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Wyniki Interii w czwartym kwartale będą lepsze

0
Podziel się:

Przychody i zysk netto portalu Interia.pl w czwartym kwartale tego roku będą wyższe niż w trzecim - poinformował prezes spółki Jacek Pasławski.

Przychody i zysk netto portalu Interia.pl w czwartym kwartale tego roku będą wyższe niż w trzecim - poinformował na czwartkowej konferencji prasowej prezes spółki Jacek Pasławski. W przyszłym roku spółka chce powtórzyć tegoroczny kilkudziesięcioprocentowy wzrost przychodów.

"Jeśli chodzi o przychody czwarty kwartał będzie na pewno lepszy niż trzeci, wyższy będzie też wynik netto" - powiedział Pasławski.

W trzecim kwartale Interia.pl osiągnęła zysk netto w wysokości 792 tys. zł wobec 1,1 mln zł straty netto rok wcześniej. Przychody w trzecim kwartale tego roku sięgnęły 9,3 mln zł w porównaniu z 5,5 mln zł rok temu.

Narastająco po trzech kwartałach 2005 roku zysk netto Interii wyniósł 1,955 mln zł wobec 3 mln zł straty w analogicznym okresie zeszłego roku. Przychody w ciągu dziewięciu miesięcy tego roku wzrosły 26,5 mln zł z 18 mln zł w okresie styczeń-wrzesień 2004.

"Po trzech kwartałach tego roku nasze przychody są już wyższe od całorocznych przychodów 2004 roku" - powiedział Pasławski.

W 2004 roku przychody Interii wyniosły 26,4 mln zł. Również na przyszły rok spółka zapowiada dynamiczny wzrost przychodów. Prezes portalu zapowiada nawet, że Interia spróbuje powalczyć o pozycję drugiego na rynku portalu. Mają w tym pomóc nowe serwisy i unowocześnianie dotychczasowych.

"Wkrótce ujrzy światło dzienne nasza platforma komunikacyjna, trwają też intensywne prace nad unowocześnieniem naszego serwisu biznesowego" - powiedział Pasławski.

Dodał, że na portalu pojawią się też nowe oferty usług telekomunikacyjnych i nowe programy wideo.

"Na przyszły rok przewidujemy kilkudziesięcioprocentowy wzrost przychodów, ale szczegółowej prognozy jeszcze nie mamy. Chcielibyśmy też zaatakować pozycję Wirtualnej Polski i znaleźć się na drugim miejscu, jeśli chodzi o popularność. To jest nasz pośredni cel na przyszły rok" - powiedział Pasławski.

Obecnie Interia.pl jest trzecim pod względem popularności portalem internetowym, po Onet.pl i Wirtualnej Polsce.

Pasławski uważa, że udział Interii w rynku reklamy internetowej wynosi 11,6 proc., a nie jak podają szacunki CR-Media 6,5 proc.

"Mieliśmy przeprowadzony audyt, z którego wynika, że nasze przychody reklamowe bez barterów medialnych po trzech kwartałach tego roku wyniosły 9,169 mln zł, a czyste przychody gotówkowe 8,07 mln zł" - powiedział Pasławski.

Jego zdaniem do końca roku przychody z reklamy internetowej Interii bez barterów medialnych, ale uwzględniające np. zapłatę za reklamę samochodami czy sprzętem komputerowych wzrosną z 9,169 do 13,89 mln zł. Przy szacunkach wielkości tego rynku wynoszących 120 mln zł, daje to Interii 11,58-proc. udział w rynku.

giełda
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(0)