Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Zarząd AMS odbiera wezwanie Agory jako działanie nieprzyjazne

0
Podziel się:

Wezwanie zostało uznane przez zarząd AMS SA za nieprzyjazne również ze względu 'na niejasno sprecyzowany cel', który został określony jako 'uzyskanie przez wzywającego wpływu na działalność spółki'

Zarząd AMS SA traktuje wezwanie do sprzedaży akcji tej spółki, ogłoszone przez Agorę SA, jako działanie nieprzyjazne. Cena za akcje AMS, jaką wydawca GW oferuje w tym wezwaniu, jest zbyt niska - podał AMS we wtorek w komunikacie.

Agora SA, wydawca 'Gazety Wyborczej', wezwała 26 marca do sprzedaży 1.254.000 akcji Art Marketing Syndicate SA (AMS), stanowiących 24,99 głosów na WZA spółki, po 60 zł.

'Cena zaoferowana w wezwaniu jest znacząco niższa niż realna wartość spółki i zupełnie nie odzwierciedla dominującej pozycji AMS SA na rynku reklamy zewnętrznej w Polsce oraz realizowanych przez Spółkę wyników finansowych' - napisano w komunikacie AMS.

Wezwanie zostało uznane przez zarząd AMS SA za nieprzyjazne również ze względu 'na niejasno sprecyzowany cel', który został określony jako 'uzyskanie przez wzywającego wpływu na działalność spółki'.

Agora podała w dniu wezwania, że w przyszłości planuje zwiększenie swojego udziału w kapitale akcyjnym AMS.

'W przypadku sprzyjających warunków, w szczególności pojawienia się realnych możliwości uzyskania istotnego wpływu na działalność spółki przez nabycie dużych pakietów akcji spółki po rozsądnej cenie, wzywający rozważy zwiększenie udziału w kapitale AMS' - napisał wówczas w komunikacie Credit Suisse, pośredniczący w tym wezwaniu.

Do tego czasu Agora zamierza pełnić w AMS rolę inwestora mniejszościowego. Jednak według zarządu AMS, 'do chwili obecnej Agora SA nie uściśliła swojego stanowiska i nie jest możliwe określenie konkretnych działań, jakie zamierza podjąć, ani tego, jaki wpływ będą miały te działania na sytuację AMS SA'

'Brak precyzyjnego stanowiska nie pozwala jednoznacznie określić charakteru inwestycji Agory w akcje AMS SA jako strategicznej lub finansowej' - napisał AMS w komunikacie. Jeśli celem Agory jest przejęcie w przyszłości kontroli nad AMS SA - to, zdaniem zarządu AMS, 'odpowiedniejszym partnerem dla spółki byłby inwestor branżowy', z ustabilizowaną pozycją na globalnym rynku reklamy zewnętrznej i dysponujący odpowiednim know-how, który zapewniłby tej spółce dalszy rozwój.

AMS poinformował, że od dłuższego czasu jest obiektem zainteresowania największych tego typu podmiotów działających na rynku reklamy zewnętrznej na świecie, tj. JC Decaux, Clear Channel Communication, Inc. i NewsCorporation Ltd.

AMS jest właścicielem ogólnopolskiej sieci billboardów i citylightów oraz nośników wielkoformatowych typu backlight. Jego największym akcjonariuszem jest obecnie BB Investment Sp. z o.o., który ma 36,67 proc. jego kapitału akcyjnego oraz 37,75 proc. głosów na WZA spółki. Pozostali akcjonariusze to BGŻ (8,3 proc. kapitału i 6,98 proc. głosów) oraz Outdoor Capital Establishment (OCE), który ma 6,1 proc. kapitału i 5,1 proc. głosów na WZA.

Zysk netto AMS w ubiegłym roku wzrósł do 16 mln zł wobec 9,8 mln zł na koniec 1999 roku. Przychody spółki ze sprzedaży wzrosły z 115,7 mln zł w 1999 roku do 189,5 mln zł na koniec 2000 roku. Kurs akcji AMS SA wyniósł we wtorek na otwarciu 56,90 zł.

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)