Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

ZM Henryk Kania planują zwiększenie eksportu

0
Podziel się:

W pierwszej połowie 2014 roku spółka zwiększyła obroty o 62 procent do 401 mln zł.

ZM Henryk Kania planują zwiększenie eksportu
(Lukasz Ostalski/REPORTER)

Zakłady Mięsne Henryk Kania liczą na utrzymanie w II połowie roku dynamiki wzrostu wyników z I półrocza. Przychody przekroczą poziom 800 mln zł - poinformowali na konferencji przedstawiciele spółki. Firma planuje zwiększać udział eksportu w obrotach oraz inwestować w markę Henryk Kania.

_ - W II połowie roku chcemy co najmniej utrzymać dynamikę z I połowy roku _ - powiedział na konferencji Grzegorz Minczanowski, wiceprezes ZM Henryk Kania.

Na pytanie, czy jest możliwe, że spółka osiągnie w tym roku 1 mld zł sprzedaży, odpowiedział: _ Myślimy, że zbliżymy się do tego poziomu, ale na chwilę obecną jego przekroczenie byłoby optymistycznym założeniem. Planujemy przekroczenie 800 mln zł przychodów _.

W I połowie 2014 r. spółka zwiększyła obroty o 62 proc. do 401 mln zł. W samym II kwartale przychody wzrosły o 80 proc. rdr. W I półroczu EBITDA urosła rdr o 73 proc. do 24,2 mln zł, a zysk netto zwiększył się o 61 proc. do 11,6 mln zł. Poprawie uległa marża EBITDA - wyniosła 6 proc. wobec 5,7 proc. przed rokiem.

_ - Marża uwzględnia już koszty działań marketingowych i sprzedażowych, a i tak osiągnęła poziom 6 proc. W całym obszarze kosztów pracujemy nad poprawą efektywności. Myślimy, że na koniec roku marża wyniesie 6 proc. lub powyżej 6 proc. _ - powiedział Minczanowski.

Rentowność sprzedaży netto w I połowie 2014 r. wyniosła 2,89 proc. wobec 2,91 proc. przed rokiem.

Przedstawiciele ZM Henryk Kania poinformowali, że spółka planuje w najbliższych latach ekspansję geograficzną. _ - Koncentrujemy się na Europie Zachodniej, głównie rynku niemieckim, ale rozważamy także Bałkany oraz kraje nadbałtyckie. Zakładamy, że w ciągu 2-3 lat nastąpi wzrost udziału eksportu w naszych przychodach o kilka procent do kilkunastu procent _ - powiedziała Dominika Rąba, dyrektor ds. sprzedaży spółki.

Obecnie udział sprzedaży zagranicznej w obrotach ZM Henryk Kania wynosi ok. 6 proc.

Spółka zamierza także zwiększyć inwestycje w wizerunek i rozwój marki Henryk Kania. Po I półroczu udział sprzedaży pod tą marką wynosił 36 proc. Pozostała część przychodów, czyli 64 proc., pochodziła ze sprzedaży produktów private label, czyli pod markami własnymi sieci.

_ - Chcemy w okresie dwóch lat dojść do proporcji 50:50 _ - powiedziała Beata Korab-Białobrzeska, dyrektor ds. marketingu spółki.

ZM Henryk Kania chcą w najbliższym czasie skupić się na optymalizacji i automatyzacji produkcji w swoich zakładach. Zamierzają także rozwijać asortyment, wprowadzając nowe wysokomarżowe produkty.

_ - Jest to kontynuacja tych procesów, które wdrażamy już od pewnego czasu. Nakłady inwestycyjne pozostaną na poziomie amortyzacji, czyli wyniosą do 10 mln zł rocznie _ - powiedział Minczanowski.

Pytany o akwizycje, odpowiedział: _ To raczej zagadnienie długookresowe. W tym momencie skupiamy się na działaniach operacyjnych _.

Porównaj na wykresach spółki i indeksy Dodaj wykresy do Twojej strony internetowej

giełda
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)