Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Zysk Eurocash gorszy od oczekiwań

0
Podziel się:

Zysk netto Eurocash, przypadający na akcjonariuszy jednostki dominującej, w I kwartale 2011 roku wyniósł 8,78 mln zł wobec 13,48 mln zł przed rokiem

Zysk Eurocash gorszy od oczekiwań
(Monkey Business Images/Dreamstime.com)

Zysk netto Eurocash, przypadający na akcjonariuszy jednostki dominującej, w I kwartale 2011 roku wyniósł 8,78 mln zł wobec 13,48 mln zł przed rokiem - podała spółka w raporcie. Wynik okazał się o 25 proc. niższy od konsensusu rynkowego zakładającego zysk na poziomie 11,7 mln złotych.

Zysk operacyjny w I kwartale wyniósł 14,56 mln zł wobec 16,27 mln zł zysku w analogicznym okresie ubiegłego roku i był o 14,4 proc. niższy od oczekiwań analityków na poziomie 17 mln zł.

Przychody grupy wzrosły w I kwartale do 2,079 mld zł z 1,54 mld zł rok wcześniej. Konsensus zakładał przychody na poziomie 2,060 mld złotych.

_ - Przychody ze sprzedaży Grupy Eurocash wzrosły w 1 kw. 2011 r. o 34,97 proc. r/r. Głównym czynnikiem wpływającym na wzrost przychodów była akwizycja Premium Distributors, która dodała 452,12 mln sprzedaży w 1 kw. 2011 r. Transakcja ta miała również wpływ na wzrost marży brutto ze sprzedaży _ - podała spółka.

EBITDA w I kw. 2011 r. wzrosła o 10,7 proc. rdr do 32,70 mln zł z 29,5 mln zł, konsensus zakładał EBITDA na poziomie 33,6 mln złotych.

W I kw. 2011 przychody ze sprzedaży Cash&Carry wyniosły 759,9 mln zł (spadek o 5,2 proc.), KDWT - 571,7 mln zł (wzrost o 10,6 proc.), przychody Delikatesów Centrum wyniosły 329,6 mln zł (wzrost o 44,5 proc.), Eurocash Dystrybucja 41,6 mln zł (spadek o 73,9 proc.), Premium Distributors 452,1 mln złotych.

Spółka podała też, że zarząd oczekuje, iż w ciągu 2011 roku liczba hurtowni dyskontowych Eurocash Cash & Carry zwiększy się o około 6 placówek, przy czym ostateczna liczba nowych otwarć będzie uzależniona od procesu integracji ze spółkami Dystrybucyjnymi przejmowanymi od Emperia.

Liczba sklepów franczyzowych Delikatesy Centrum wzrośnie w tym roku o ok. 100 placówek, zaś w segmencie aktywnej dystrybucji KDWT będzie kontynuować działania mające na celu wzrost sprzedaży artykułów impulsowych (spożywczych), co przyczyni się do wzrostu rentowności oraz poprawy dynamiki kapitału obrotowego.

Na koniec 2010 roku grupa miała 129 hurtowni Cash&Carry (w tym 3 Batna). Liczba sklepów sieci abc wyniosła 3.886. Liczba sklepów franczyzowych należących do sieci _ Delikatesy Centrum _ wyniosła 561 placówek. KDWT posiadało 88 filii, 2 hurtownie farmaceutyczne oraz 2 centra dystrybucyjne.

giełda
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)