Zysk operacyjny spółki wyniósł w I półroczu 2010 roku 44 mln zł, czyli o 7,9 proc. mniej niż w tym samym okresie roku ubiegłego, przede wszystkim ze względu na rosnące koszty produkcji. W samym drugim kwartale zysk operacyjny wyniósł 26,1 mln złotych, rosnąc o 15 proc. rok do roku.
_ - Mimo wzrostu cen surowców i niższych marży, pierwsze półrocze 2010 roku zakończyliśmy z dobrym wynikiem _ - powiedział Jacek Pryczek, prezes Firmy Oponiarskiej Dębica.
_ _
_ - Z uwagą obserwujemy trendy na światowych rynkach, aby odpowiednio na nie zareagować. Druga połowa roku może okazać się dużym wyzwaniem dla całej branży motoryzacyjnej _ - dodał Pryczek.
W pierwszym półroczu 2010 r. Dębica zwiększyła sprzedaż zarówno do odbiorców z grupy Goodyear jak i podmiotów niepowiązanych.
W I półroczu 2010 r. na eksport trafiło 69,5 proc. sprzedaży o wartość 565,4 mln zł. 99,9 proc. eksportu trafiło do jednostek powiązanych z Goodyear.
Wartość sprzedaży na rynek krajowy wyniosła 248,5 mln zł, z czego 52,4 proc. nabył Goodyear Dunlop Tires Polska. Łącznie sprzedaż do podmiotów powiązanych w grupie Goodyear stanowiła 85,4 proc. wartości sprzedaży oraz 88,3 proc. tonażu sprzedaży. W analogicznym okresie 2009 roku było to odpowiednio 85 proc. i 87,6 procent.
W pierwszej połowie tego roku koszty sprzedaży i ogólnego zarządu spółki wyniosły 43,8 mln zł i ze względu na wzrost ilości i wartości sprzedaży były wyższe o 0,9 mln zł niż w tym samym okresie 2009 roku. Ich udział w przychodach ze sprzedaży obniżył się z 5,77 do 5,38 procent.
Wynik na pozostałej działalności operacyjnej spółki był wyższy o 26,9 mln zł niż w I połowie 2009 roku, kiedy to koszty niewykorzystanych zdolności produkcyjnych wyniosły 22,4 mln zł. Do 0,6 mln zł obniżono również koszty restrukturyzacji, które w pierwszej połowie 2009 roku były wyższe o 4 mln złotych.