Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Zysk netto Dębicy wzrósł do 36,1 mln zł

0
Podziel się:

Zysk netto Dębicy wzrósł w III kw. 2010 roku do 36,13 mln zł z 24,73 mln zł rok wcześniej, a przychody wzrosły do 560,41 mln zł z 367 mln zł przed rokiem.

Zysk netto Dębicy wzrósł do 36,1 mln zł
(Dmitriy Shironosov/Dreamstime.com)

Zysk netto Dębicy wzrósł w III kw. 2010 roku do 36,13 mln zł z 24,73 mln zł rok wcześniej, a przychody wzrosły do 560,41 mln zł z 367 mln zł przed rokiem - podała spółka w raporcie kwartalnym.

Zysk operacyjny spółki wyniósł w III kw. 2010 roku 37,04 mln zł wobec 30,0 mln zł rok wcześniej.

_ Wzrost zysku został osiągnięty przede wszystkim dzięki zwiększonej o 19,8 proc. sprzedaży do podmiotów z grupy Goodyear, co w pełni skompensowało gwałtowny wzrost cen surowców, w tym szczególnie kauczuku _ - podała Dębica.

_ W trzecim kwartale 2010 przychody ze sprzedaży towarów i materiałów wyniosły 47,1 mln o 40,2 mln złotych tj. ponad pięciokrotnie więcej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego z uwagi na odmienny niż w poprzednich okresach sposób rozliczeń produkowania części mieszanek gumowych poza Spółką. Wcześniej surowce były powierzane do przerobu, a obecnie są sprzedawane dostawcom mieszanek. Sprzedaż surowców koniecznych do produkcji mieszanek gumowych zwiększyła przychody ze sprzedaży towarów i materiałów w III kwartale 2010 roku o 40,1 mln złotych. Jednocześnie o taką samą kwotę zwiększyła się wartość zakupionych materiałów, nie mając wpływu na poziom osiąganego zysku operacyjnego _ - podano.

Sprzedaż eksportowa wyniosła 412,7 mln zł, (wzrost o 48,2 proc. r/r), osiągając 73,6 proc. wartości sprzedaży. 99 proc. eksportu stanowiła sprzedaż do jednostek powiązanych z Goodyear.

Sprzedaż krajowa wyniosła 147,7 mln zł, (wzrost o 66,0 proc. r/r), z czego 46,2 proc. przyniosła sprzedaż do Goodyear Dunlop Tires Polska.

_ Łącznie sprzedaż do podmiotów powiązanych wyniosła 476,8 mln złotych, + 48,1 proc r/r i stanowiła 85,1 proc. wartości oraz 92,3 proc. tonażu sprzedaży _ - podano.

W porównaniu do III kw. ubiegłego roku jednostkowe koszty wytworzenia sprzedanych produktów wzrosły o 22 proc., a w trzech kwartałach 2010 roku o 7 proc.

Koszty sprzedaży i ogólnego zarządu wyniosły 22,8 mln zł (wzrost o2,7 mln zł r/r). Koszty sprzedaży, wspierające w przeważającej części sprzedaż do podmiotów niepowiązanych wyniosły 9,1 mln zł, +31% r./r. co było spowodowane wzrostem wydatków na dystrybucję oraz promocję i marketing.

Narastająco po trzech kwartałach 2010 roku przychody Dębicy wyniosły 1,37 mld zł wobec 1,1 mld zł rok wcześniej, zysk operacyjny 81,1 mln zł wobec 77,8 mln zł, a zysk netto 60,7 mln zł wobec 54,0 mln zł.

_ Spółka oszczędzała na innych niż surowce kosztach produkcji, a zarabiałaprzede wszystkim na sprzedaży do grupy Goodyear. Przyjęty model rozliczeń tzw. +transfer pricing+ w ramach grupy Goodyear pozwolił utrzymać stabilną marżę na sprzedaży w ramach grupy, kompensując skutki spadku rentowności na rynku krajowym _ - podała spółka.

giełda
gospodarka
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)