Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
aktualizacja

Właściciel Coffeedesk zwiększył przychody o 34% do 14,99 mln zł w I kwartale

0
Podziel się:

All Good - spółka-matka Coffeedesk - zwiększyła przychody o 34% r/r do 14,99 mln zł w I kwartale br. oraz utrzymała ten trend w kolejnych miesiącach. Znacząco poprawiła się też zyskowność biznesu, EBITDA wyniosła blisko 355 tys. zł w I kw., podała spółka. W trwającej kampanii crowdinvestingowej na platformie Crowdway spółka pozyskała już 957 tys. zł, czyli ponad 47% celu zbiórki.

Właściciel Coffeedesk zwiększył przychody o 34% do 14,99 mln zł w I kwartale
(Flickr)

"Wzrost przychodu o ponad 34% to rezultat wyższy niż zakładaliśmy. Mimo prowadzonych obecnie intensywnych inwestycji, mamy zadowalający wynik EBITDA wobec ujemnego rezultatu w analogicznym okresie roku ubiegłego" - skomentował dyrektor finansowy Coffeedesk i prezes zarządu All Good Marcin Gardzielik, cytowany w komunikacie.

W I kwartale br. roku Coffeedesk obsłużył ponad 35 tys. zamówień.

"Roczne przychody na poziomie 54,5 mln zł (za 2019) spółka-matka All Good notuje przez sklep internetowy dla klientów indywidualnych, dwie platformy online skierowane do biznesu oraz rozwijającą się, butikową sieć kawiarni. W ten sposób pokrywa cały rynek kawowy w modelu omnichannel" - czytamy w komunikacie.

Spółka zanotowała wzrost przychodów we wszystkich kanałach kawowego omnichannel mimo trudnej sytuacji na rynku, wywołanej lockdownem. Zmniejszone obroty z branżą gastronomiczną Coffeedesk zrekompensował sprzedażą do odbiorców prowadzących sklepy detaliczne online. Przychód w segmencie B2B łącznie w Polsce i za granicą wzrósł o 31% do 9,3 mln zł. Z kolei o 46% zwiększyła się r/r sprzedaż kawy, herbat i sprzętu do klientów indywidualnych, za pośrednictwem sklepu internetowego Coffeedesk.pl, wymieniono w informacji.

Konieczność czasowego zamknięcia dwóch kawiarni butikowych miała nieznaczny wpływ na rezultaty spółki, a kanał ten w pierwszym kwartale zanotował wzrost obrotów o blisko 14%, dodano w informacji.

"Wstępne dane za kwiecień i maj br. pokazują, że możemy się spodziewać jeszcze wyższej dynamiki przychodów w kanałach B2B i B2C za drugi kwartał. Wzrosty w obu segmentach od początku roku osiągamy między innymi dzięki pozyskiwaniu nowych klientów, zwłaszcza w kanale B2C, a także rozszerzeniu asortymentu o produkty komplementarne, jak mleka roślinne, syropy, filtrację wody czy środki czystości. Zainteresowanie wzbudzały też akcje promocyjne, jak #pijelokalne czy oferta zestawów kaw: 'Signed by...'" ' - wskazał Gardzielik.

Coraz większą część przychodów All Good SA (Coffeedesk) generuje dystrybucja kawy, herbaty oraz urządzeń do odbiorców biznesowych za granicą. W pierwszym kwartale 2020 r. przychód z eksportu przekroczył 4,8 mln zł, czyli o 31% więcej r/r. Udział sprzedaży zagranicznej wynosi obecnie 32% obrotów firmy, w tym w kanale B2B ponad połowa obrotów jest generowana przez eksport, podkreślono w materiale.

"Od początku roku znacznie przyspieszyliśmy dynamikę rozwoju eksportu. Nasz strategiczny kierunek to kraje Europy Północnej i region Europy Środkowo-Wschodniej. W Finlandii w pierwszym kwartale niemal potroiliśmy sprzedaż (wzrost o 192%), a w Danii zanotowaliśmy wzrost o 80%. Na rynek czeski zwiększyliśmy sprzedaż o 59%, pozyskaliśmy też nowych odbiorców w Chinach, Zjednoczonych Emiratach Arabskich oraz Arabii Saudyjskiej" - podsumował Łukasz Wichłacz, CEO Coffeedesk (członek zarządu All Good SA).

W trwającej kampanii crowdinvestingowej i emisji akcji All Good SA ubiega się o kwotę do 2 016 000 zł, której pozyskanie przyspieszy rozwój Coffeedesk. Inwestorzy obejmą akcje spółki, ale mogą też liczyć na łyk benefitów dla kawoszy, od kuponów zniżkowych szkoleń online, po unikatową kawę, wypaloną specjalnie dla inwestorów. Minimalna wartość inwestycji to 396 zł.

Z oczekiwanej puli środków 900 tys. zł spółka chce przeznaczyć na wdrożenie platformy e-commerce B2C, a kolejnych 500 tys. zł na rozwój platformy B2B, by silniej zaistnieć na rynkach Skandynawii i Europy Środkowo-Wschodniej. Kolejne cele to wdrożenie subskrypcji kawowej, czyli modelu regularnych zamówień paczek kawy dla klientów indywidualnych i biznesu oraz otwarcie trzeciej kawiarni butikowej z przestrzenią szkoleniową. W obydwa zadania Coffeedesk planuje zainwestować po 300 tys. zł.

Coffeedesk jest liderem kawowego e-commerce w Polsce, który dynamicznie rozwija sprzedaż także w Europie Środkowo-Wschodniej. Firma jest dystrybutorem kaw, herbat i sprzętu do ich parzenia, m.in. jako wyłączny dystrybutor uznanych na świecie marek.

media
telekomunikacja
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)