Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. Krzysztof Olszewski
|
aktualizacja

Automarket. Pierwsza bankowa platforma do sprzedaży aut

0
Podziel się:

PKO Bank Polski stawia na digitalizację obszarów ważnych z perspektywy klientów. Najnowszy pomysł Grupy dotyczy sprzedaży samochodów przez internet. Na platformie znaleźć można samochody nowe i używane, wszystkie sprawdzone, pochodzące z pewnych źródeł. To oferta zarówno dla firm, jak i dla przeciętnego Kowalskiego: auta można kupić, wynająć lub wziąć w leasing.

Automarket. Pierwsza bankowa platforma do sprzedaży aut
Automarket PKO Banku Polskiego (Materiały prasowe)

Partnerem treści jest ImpactCEE.

Koronawirus, który w marcu niespodziewanie wdarł się do polskiej rzeczywistości, poza zamrożeniem gospodarki, wniósł do niej także pewne zmiany, które mogą z nami zostać dłużej. Klienci dużo chętniej robią zakupy w internecie. A wybierany przez nich asortyment jest bardzo szeroki. Branża e-commerce notuje rekordowe wzrosty. Zauważyli to specjaliści z PKO Leasing , którzy w niecałe pół roku zbudowali pierwszą w Polsce bankową platformę do sprzedaży nowych i używanych samochodów – Automarket.

Dzięki dostępowi do zaawansowanych technologii IT i dużej skali działania Grupy Kapitałowej, mogliśmy stworzyć pierwsze w Polsce narzędzie, które przenosi do świata cyfrowego cały proces zakupu nowych i używanych aut: od wyboru właściwej oferty, przez realizację płatności lub wybranie sposobu finansowania, po dostawę samochodu pod wskazany adres – mówi Tomasz Otto, dyrektor departamentu Strategii i Rozwoju PKO Leasing.

Bank umie sprzedawać auta

Twórcy platformy zapewniają, że przy jej budowie brali pod uwagę szczegółową analizę potrzeb osób planujących zakup auta. Jak zauważa odpowiedzialny za projekt Tomasz Otto, głównymi bolączkami w procesie zakupu samochodu są niepewność co do bezpieczeństwa i stanu technicznego pojazdu.

– Automarket to oferta stworzona w oparciu o samochody spełniające rygorystyczne kryteria stanu technicznego i prawnego. Pochodzą z polskiej dystrybucji, od zaufanych dealerów, z udokumentowaną historią i przebiegiem. Każdy samochód posiada co najmniej roczną gwarancję, a auto używane można zwrócić w ciągu pięciu dni i po przejechaniu nie więcej niż 300 km. Forma platformy ułatwia poszukiwania i daje możliwość szybkiego zapoznania się z ofertami – zapewnia Tomasz Otto.

Tylko 1 proc. przez internet

Właściciele Automarketu liczą na wzrost popularności sprzedaży aut online, która w Polsce – w porównaniu z innymi krajami UE – jeszcze raczkuje.

– O ile w Europie kanał online odpowiada za około 4 proc. transakcji, tak w Polsce tylko za około 1 proc. Jestem jednak przekonany, że zakup samochodu w internecie będzie zyskiwał na popularności. A sytuacja związana z pandemią może dodatkowo przyspieszyć ten proces – podkreśla ekspert.

Tym bardziej, że – jak wynika z raportu „Automarket w internecie – COVID-19 zmienia branżę samochodową” opracowanego przez ekspertów PKO Banku Polskiego – po gwałtownym spadku wywołanym pandemią nastroje konsumenckie szybko się poprawiają.

– Rosnący optymizm konsumentów daje nadzieję na relatywnie szybką odbudowę popytu na rynku sprzedaży samochodów, jednej z branż najsilniej dotkniętej negatywnym wpływem epidemii COVID-19. Długoterminowe perspektywy dla rynku sprzedaży aut osobowych pozostają korzystne – czytamy w raporcie.

Partnerem treści jest ImpactCEE.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(0)