Notowania

marketing
18.07.2011 09:59

Chwyt marketingowy czy autentyczne działanie?

Firmy, szukając sposobu na zbudowanie silnej pozycji konkurencyjnej i na dotarcie z ofertą do właściwych odbiorców, sięgają po złożone koncepcje i zaawansowane narzędzia marketingowe. Wszystko po to,...

Podziel się
Dodaj komentarz

Firmy, szukając sposobu na zbudowanie silnej pozycji konkurencyjnej i na dotarcie z ofertą do właściwych odbiorców, sięgają po złożone koncepcje i zaawansowane narzędzia marketingowe. Wszystko po to, aby zadowolić coraz bardziej wymagających konsumentów i sprostać walce konkurencyjnej. Jedną z takich koncepcji jest budowanie marki na wyrazistych wartościach podzielanych przez klienta. Warunkiem sukcesu jest tu właściwy dobór wartości – tak by miały one rzeczywiste znaczenie dla konsumentów – i ich zgodność z kształtowanym przez firmę wizerunkiem. Autentyczność i silna tożsamość marki pozwalają bowiem klientom identyfikować się z nią. Taka strategia wymaga jednak zaangażowania i wiary całej organizacji w głoszone wartości. Tylko czy każdy pracownik fast foodu uważa, że oferowane w nim jedzenie jest smaczne? Wielokrotnie wybór takiej strategii wymaga więc odpowiedzi na pytanie, czy możliwe jest oddzielenie komunikacji marketingowej od rzeczywistości organizacyjnej. Przed powyższym dylematem stanęło fikcyjne
przedsiębiorstwo Browary Mazowieckie. Nowy szef marketingu stara się wdrożyć strategię autentyczności, ale napotyka opór zespołu.

Tagi: marketing, akademia managera, Biblioteka Managera
Źródło:
Harvard Business Review Polska
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz